اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین جشن گلریزان در بافق/ 4 زندانی غیرعمد در بافق آزاد می‌شوند

نخستین جشن گلریزان بافق به همت شرکت سنگ آهن مرکزی و ستاد دیه این شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس ستاد دیه استان و جمعی از مسئولان محلی و استانی و خیران بافقی برگزار شد.

نخستین جشن گلریزان در بافق/ 4 زندانی غیرعمد در بافق آزاد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، امام جمعه بافق در این مراسم با اشاره اینکه ائمه اطهار (ع) همواره بر تحکیم روابط اجتماعی انسان‌ها و برطرف کردن مشکلات مردم در زمینه‌های گوناگون تاکید داشته‌اند، اظهار داشت: از کمالات اختصاصی انسان، احسان است و این موهبت عظیمی که خداوند به انسان اهدا کرده، ویژه خداوند سبحان و انسان است و بهای هر انسان به اندازه احسان اوست.

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی تصریح کرد: سیره ائمه (ع) بر انفاق، بخشش، صدقه و رسیدگی به فقرا و نیازمندان بوده است و چه خوب است که این سنت را نیز ادامه دهیم.

سلیمانی یادآور شد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم زیرا نبود سرپرست خانواده علاوه بر مسائل مالی، ممکن است فرزندان خانواده‌ها را نیز به فساد بکشاند و این کار خیر علاوه بر دستگیری مادی، دستگیری اجتماعی و معنوی را نیز به دنبال دارد.

وی گفت: جشن گلریزان مسابقه‌ای برای افراد خیر با نیت کمک به آزادی افراد گرفتار و زندانیانی است که به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت بدهی خود را ندارند.

رئیس ستاد دیه استان یزد نیز در نخستین جشن گلریزان بافق عنوان کرد: جشن گلریزان جشن بزرگی است که در ماه بزرگ رمضان این شرایط را برای نجات هر دو خانواده آسیب دیده از حوادث مهیا می‌کند و این کار ارزشمندی در ماه مبارک رمضان است که در آن به کار خیر و دستگیری از دیگران بسیار سفارش شده است.

اسلام افشون یادآور شد: کمک‌های نقدی که در جشن گلریزان جمع آوری می‌شود، تنها برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دارد تا با پرداخت دیه این زندانیان، آنان به آغوش گرم خانواده‌هایشان باز گردند.

وی با اشاره به سابقه برگزاری جشن گلریزان در استان یزد ابراز داشت: از آغاز فعالیت این ستاد از سال 83 تاکنون، مبلغی بالغ بر 211 میلیارد ریال با همت خیران و نیکوکاران در جشن گلریزان جمع‌آوری شده که منجر به آزادی بیش از 715 نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان یزد شده است.

افشون خاطرنشان کرد: با جلساتی که در ستاد دیه استان و کمیته صلح و سازش برگزار شده است، مبلغ 101 میلیارد ریال از این مبلغ توسط شکات بخشیده شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 40 محکوم مالی غیرعمد شامل محکومان مهریه و نفقه، محکومان چک برگشتی و محکومان دیه تصادفات در زندان یزد به سر می‌برند.

رئیس ستاد دیه استان یزد افزود: برای آزادی این 40 نفر مبلغ 3 میلیارد و 400 میلیون تومان مورد نیاز است که امیدواریم بخشی از این مبلغ در جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان جمع‌آوری شود.

دبیر ستاد دیه بافق نیز با بیان اینکه بدهی محکومان غیرعمد بافقی 600 میلیون تومان است، گفت: همه محکومان مشمول طرح گلریزان نمی‌شوند.

عزیز عباسیان تصریح کرد: در حال حاضر چهار نفر از این محکومان مربوط به شهرستان بافق هستند که برای آزادی آنها مبلغ 3.5 میلیارد ریال نیاز است تا این محکومان نیز به آغوش گرم خانواده‌هایشان برگردند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم معنوی برای آزادی چهار محکوم بافقی مبلغ یک میلیارد و 950 میلیون ریال به همت خیران، بازاریان و مسئولان شهرستان بافق جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/2464/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول