اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

استقبال بی‌نظیر از مسابقات کتابخوانی آنلاین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: استقبال بی‌نظیری که جوانان و نوجوانان استان اردبیل از مسابقات کتابخوانی آنلاین داشتند سبب شده تا این استان در جایگاه دوم کشوری قرار گیرد.

استقبال بی‌نظیر از مسابقات کتابخوانی آنلاین

صادق فرهمند امین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اعضای کتابخانه‌های عمومی استان و علاقمندان با عضویت در سایت کتابخوانان حرفه‌ای می‌توانند در مسابقه طراحی شده شرکت کرده و به ارتقای سطح مطالعه کمکی شایان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش فضاهای کتابخانه‌ای و توسعه زیر‌بناها در این حوزه بودیم، خاطرنشان کرد: این فضاها هم اکنون به بیش از 27 هزار متر‌مربع رسیده است که با پروژه‌های در حال احداث امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم این ظرفیت‌ و توانمندی را همچنان ارتقا بخشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های استان را بیش از 85 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: استان اردبیل جزو 10 استان ممتاز کشور در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و جذب اعضای فعال کتابخوان است.

فرهمند امین گفت: ما در تلاش هستیم تا عضویت اعضای کتابخانه‌ها را به 10 درصد ارتقا داده و یک رغبت واقعی و فراگیر را در مطالعه کتاب در مکان‌ها و فضاهای مختلف اجتماعی فراهم آوریم.

این مسئول عنوان کرد: در همین راستا راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه یکی از اولویت‌های جدی بوده است که ما از سال گذشته موفق به راه‌اندازی این ایستگاه‌ها با اولویت مکان‌ها و فضاهای پر تردد و پر جمعیت کردیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: کمبود تجهیزات و برخی نیازمندی‌های دیگر کتابخانه‌ها را با اولویت تامین کردیم و به رغم کمبود اعتبارات سعی کردیم نوسازی تجهیزات فرسوده و امکانات کتابخانه‌ای را شاهد و ناظر باشیم.

فرهمند امین در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: با هدف رفع این نواقصات و کاستی‌ها و تقویت زیر‌ساخت‌های الکترونیکی برنامه‌های خوبی را در دست اقدام داریم تا بتوانیم کتابخانه‌ها را در حوزه فناوری اطلاعات به روز کرده و زمینه تقویت جدی آنها را فراهم بیاوریم.

انتهای پیام/62007/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول