اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

عضویت شبانه 2500 نفر در کتابخانه مهدوی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 2 هزار و 500 نفر عضو شبانه کتابخانه زنده‌یاد مهدوی زنجان هستند.

عضویت شبانه 2500 نفر در کتابخانه مهدوی زنجان

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز در زنجان اشاره کرد و افزود: این جشنواره در مردادماه جاری برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پنج استان کشور در حوزه جذب خیرین عملکرد خوبی دارند، تصریح کرد: کرمان، البرز، مازندران و زنجان جزو این استان‌ها هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: زنجان به عنوان نخستین استان برای برگزاری این جشنواره انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان چهار کتابخانه فعال خیرساز فعالیت می‌کند، افزود: کتابخانه خیرساز زنده‌یاد مهدوی به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم است.

احمدخانی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 نفر عضو شبانه کتابخانه زنده‌یاد مهدوی هستند، اظهار کرد: این کتابخانه بیش از 2 هزار و 600 نفر نیز عضو روزانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه حسینیه اعظم زنجان با مساحت هزار متر مربع و یک کتابخانه در شهرستان ابهر نیز به عنوان کتابخانه خیر‌ساز در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه سه کتابخانه توسط خیرین کتابخانه‌ساز در استان احداث می‌شود، گفت: زمین دو پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امید است تا پایان سند چشم‌انداز 1404 در احداث کتابخانه و توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان زنجان فعالیت‌های خوبی انجام شود.

احمدخانی به کتابخانه شهرداری زنجان اشاره کرد و ادامه داد: این کتابخانه در شأن شهرداری زنجان نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان چند کتابخانه دارد، گفت: همچنین شهرداری تهران بیش از 100 کتابخانه فعال در سطح شهر دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه‌‌ساز ایرانیان تشکیل شده است، تصریح کرد: همچنین انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان زنجان در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون جلسات متعددی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یکی از انجمن‌های موفق محسوب می‌شود، ادامه داد: در این جلسات از هر استانی یک نفر نماینده وجود دارد که به صورت مرتب در نشست‌ها شرکت می‌کند.

احمدخانی با بیان اینکه دو نوع خیرین کتابخانه‌ساز در امر احداث کتابخانه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: تعدادی از خیرین فقط بخشی از هزینه ساخت کتابخانه و پروژه را تقبل می‌کنند.

وی گفت: تعدادی از خیرین نیز همه هزینه ساخت کتابخانه را بر عهده می‌گیرند که خیرین کتابخانه‌ساز استان زنجان جزو این گروه هستند.

انتهای پیام/73008/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول