اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی حاجی‌آباد:

کتابخانه‌ها شاخصه عمومی هر جامعه هستند

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی حاجی‌آباد گفت: کتابخانه‌ها از شاخصه‌های عمومی هر جامعه بوده که بر اساس این شاخصه، جایگاه فرهنگ عمومی هر جامعه مشخص می‌شود.

کتابخانه‌ها شاخصه عمومی هر جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، بهرام پوراشرف صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که در محل فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: هر قدمی که در حوزه کتابخانه ها برداشته شود، در راستای پیشرفت جامعه است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در پر کردن اوقات فراغت جوانان دارد.

فرماندار حاجی‌آباد خواستار توسعه و افزایش کتابخانه‌های مشارکتی شد و افزود:با توسعه این کتابخانه‌ها که خود مردم در راه‌اندازی آن مشارکت دارند، می‌توان زودتر به اهداف خواسته شده و ترویج مطالعه رسید.

پوراشرف با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تنها مربوط به نهاد کتابخانه‌ها نیست، ابراز داشت: همه اعضای انجمن کتابخانه‌ها باید در این راه تلاش کنند.

کریم بهزادی نیا رئیس کتابخانه‌های عمومی حاجی‌آباد نیز در این نشست گفت: عصر کنونی، عصر برتری فکر و اندیشه بوده و کسی موفق است که اهل مطالعه و تحقیق باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر 100 نفر 14 نفر عضو کتابخانه‌ها و به ازای هر چهار نفر یک جلد کتاب موجود است، اظهار داشت: با برنامه‌های صورت گرفته و راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی این تعداد به 20 درصد عضویت و یک جلد کتاب برای دو نفر ارتقا خواهد یافت.

بهزادی‌نیا در پایان افزود: در شهرستان حاجی‌آباد سه کتابخانه عمومی و دو کتابخانه مشارکتی با یک هزار و 30 عضو فعال و 27 هزار و 467 جلد کتاب فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/88002/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول