اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان مطرح کرد

کمک یک میلیارد و 200 میلیون تومانی خیران به کتابخانه آیسک

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان با بیان اینکه خیران در احداث کتابخانه آیسک مشارکت فعال داشته‌اند، گفت: بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط خیران در این پروژه هزینه شده است.

کمک یک میلیارد و 200 میلیون تومانی خیران به کتابخانه آیسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فولادی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از ساختمان کتابخانه عمومی آیسک اظهار کرد: جایگاه کتاب و کتابخوانی بر هیچ کس پوشیده نیست و کتاب انبوهی از علم، معرفت و تمدن را به جامعه منتقل می‌کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان از افتتاح کتابخانه آیسک به عنوان افتخاری برای شهرستان سرایان و شهر آیسک یاد کرد و افزود: امید است از این مرکز فرهنگی به نحو احسن و به صورت مطلوب و بهینه استفاده شود.

فولادی با بیان اینکه کتابخانه شهید انصاری آیسک در سال 70 و در ساختمانی استیجاری به مساحت 120 متر مربع راه‌اندازی شد، تصریح کرد: ساختمان کنونی این کتابخانه با زیربنای 420 متر مربع از بخش‌های مختلفی همچون سالن‌های مطالعه خواهران و برادران،‌ مخزن، نمازخانه، بخش کودک، نشریات و غیره تشکیل شده است.

وی به احداث سالن اجتماعات در کنار کتابخانه اشاره کرد و افزود: امید است در اعتبارات سال 92 در ارتباط با تکمیل سالن اجتماعات این کتابخانه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان از برگزاری ماهانه بیش از 40 مسابقه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و گفت: با اختصاص نیرو از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این کتابخانه به زودی در دو شیف به ارائه خدمات به مراجعان می‌پردازد.

فولادی با بیان اینکه خیران در احداث کتابخانه آیسک مشارکت فعال داشته‌اند، خاطر نشان کرد: بیش از یک ‌میلیارد و 200 میلیون تومان توسط خیران در این پروژه هزینه شده است و‌ مساعدت‌های خیران برای احداث این کتابخانه با اعتبارات اختصاص یافته توسط دولت، برابری می‌کند.

همچنین امام جمعه آیسک در این مراسم اظهار کرد: توسعه علم و ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن فرهنگ عمومی در جامعه خواسته اسلام است.

حجت‌الاسلام حسین عرب اذعان داشت: با توجه به آموزه‌های دینی، اسلام برای سوادآموزی و کتاب و کتابخوانی اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شده است.

وی با بیان اینکه روایات فراوانی در مذمت جهل وجود دارد، تصریح کرد: در سیره اهل بیت(ع) نیز توجه زیادی به بحث سوادآموزی و کتابخوانی شده است.

امام جمعه آیسک با اشاره به امکانات و فضای بسیار خوب کتابخانه آیسک، گفت: باید از امکانات موجود در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه حداکثر استفاده را کرد.

بخشدار اسبق آیسک نیز از آیسک به عنوان شهری با سابقه فرهنگی بالا و دارای استعداد‌های نخبه و دانش آموخته‌های متعدد یاد کرد و افزود: نقص بزرگ شهر ما عدم وجود فضای مناسب برای کتابخانه بود.

وی از شورای اسلامی شهر آیسک به دلیل تأمین و آماده‌سازی زمین کتابخانه قدردانی کرد و اذعان داشت: مکان کتابخانه در بهترین موقعیت مکانی و در دسترس آحاد جامعه است.

انتهای پیام/69017/ج40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول