اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان خبر داد

عضویت 35 درصد زنجانی‌ها در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 35 درصد از مردم استان زنجان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند.

عضویت 35 درصد زنجانی‌ها در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

محمد‌ربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز در زنجان اظهار داشت: این جشنواره در مردادماه جاری در زنجان برگزار می‌شود.

وی ظرفیت استان زنجان در بخش خیرین کتابخانه‌ساز را خوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به ظرفیت استان خیرین بسیاری در این زمینه پیشگام هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه برای برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز پنج استان پیشنهاد شده بود، گفت: زنجان در بین استان‌های پیشنهاد شده به عنوان نخستین استان برای برگزاری این جشنواره انتخاب شد.

وی مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره را استفاده از ظرفیت خیرین کتابخانه‌ساز اعلام کرد و اذعان داشت: این جشنواره برای افزایش اعتبارات ویژه برای احداث کتابخانه و توسعه فضاهای فرهنگی برگزار می‌شود.

احمدخانی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته استان زنجان دارای 36 کتابخانه عمومی بود، گفت: اکنون در سطح استان 74 باب کتابخانه مشغول فعالیت هستند.

وی به فضاهای کتابخانه‌ای موجود در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان زنجان از نظر فضاهای فرهنگی، کتاب، صندلی و ... از میانگین خوبی برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: 35 درصد از مردم استان زنجان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند.

وی ادامه داد: با توجه به سند نهضت مطالعه مفید، نهاد کتابخانه‌های عمومی در رابطه با عضویت اعضا باید در هر سال 15.5 درصد رشد داشته باشند.

احمدخانی به برنامه سند چشم‎انداز 1404 مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: طبق این سند نسخه‌ کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها نیز سالیانه باید 12 درصد رشد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه سند چشم‎انداز 1404 باید در هر کتابخانه برای هر شخصی چهار نسخه کتاب وجود داشته باشد، تصریح کرد: هم‎اکنون برای هر شخص 1.5 جلد کتاب وجود دارد که این مقدار از میانگین این سند پایین‌تر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌های این سند چشم‎انداز در کتابخانه‌ها باید برای هر 100 نفر یک صندلی وجود داشته باشد، تصریح کرد: طبق برنامه‌های سند چشم‎انداز 1404 کتابخانه‌ها در هر سال باید 5.2 درصد افزایش صندلی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به برنامه این سند در کتابخانه‌ها برای هر 100 نفر هشت متر زیربنا در نظر گرفته شده است، گفت: باید در هر ماه حداقل 7.7 درصد زیربنای کتابخانه‌های استان رشد داشته باشند تا به برنامه‌های سند چشم‎انداز نزدیک شویم.

انتهای پیام/73008/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول