اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

کتابخانه عمومی هفت هنر شهرکرد در حال تعطیلی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: کتابخانه عمومی هفت هنر شهرکرد به علت کمبود مکان برای استفاده عموم در حال تعطیلی است که البته در صدد تأمین فضا در راستای رفع این مشکل هستیم.

کتابخانه عمومی هفت هنر شهرکرد در حال تعطیلی است

علی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در روستاهای بالاتر از یک‌هزار و 500 نفر جمعیت کتابخانه روستایی راه‌اندازی می‌شود.

وی از راه‌اندازی کتابخانه سرخون در شهرستان اردل خبر داد و گفت: با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تغییر کاربری ساختمان شهرداری سرخون به مدت پنج سال کتابخانه این شهر در این مکان دایر خواهد شد.

صادقی همچنین از بهره‌برداری از کتابخانه روستای دهنو خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل برق و گاز این کتابخانه برطرف شده است، به طوری که به زودی شاهد بهره‌برداری از این فضای فرهنگی خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری بازسازی کتابخانه شهید منتظری شهرستان بروجن را از دیگر اقدامات این اداره‌کل برشمرد و گفت: محیط این کتابخانه عمومی از جمله فضای سالن مطالعه، مخزن کتابخانه، ورودی ساختمان و قسمت مرجع این کتابخانه کاملا بازسازی شده است.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه هفت هنر شهرکرد، گفت: در حال حاضر بیش از 30 هزار جلد کتاب در کتابخانه هفت هنر شهرکرد در اختیار علاقمندان قرار داده شده است که البته به علت عدم گردش کتاب و کاهش تعداد مراجعان این کتابخانه باید جابه‌جا و یا تعطیل شود.

صادقی با بیان اینکه تعطیلی این کتابخانه موجب کاهش سرانه مطالعه در استان می‎شود، افزود: با توجه به اینکه این کتابخانه در حال حاضر مشکل مکان دارد، برهمین اساس در حال حاضر به ساختمان فنی و حرفه‌ای انتقال داده شده است با رفع این مشکل مجددا از کتب موجود در کتابخانه استفاده خواهد شد و مانع تعطیلی این فضای فرهنگی خواهیم شد.

انتهای پیام/68006/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول