اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی خبر داد

راه‌اندازی تشکل‌های غیردولتی درمان اعتیاد در راستای کاهش اعتیاد

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: راه‌اندازی تشکل‌های غیردولتی درمان اعتیاد در راستای کاهش اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن با همکاری معاونت مشارکت‌های مردمی تشکیل شده است.

راه‌اندازی تشکل‌های غیردولتی درمان اعتیاد در راستای کاهش اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن حاجی‌پور عصر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: افزایش پشتیبانی‌ها در بخش توانبخشی‌ در حد وسیع علمی و اجتماعی سبب کاهش معلولیت‌ها می‌شود.

وی افزود: معاونت توانبخشی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات اساسی انجام داده که آموزش‌های پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی دانشجویی از جمله این آموزش‌ها بشمار می‌رود.

حاجی‌پور یادآور شد: در این طرح طی تفاهمی تمام دانشجویان مراکز غیرانتفاعی آموزش عالی مشهد آموزش پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی دیده‌اند که در نوع خود برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی از امضای تفاهمی هم با مدیرکل آموزش و پرورش با موضوع بلوغ یاد کرد و گفت: ما معتقدیم مسائل بلوغ باید در سن نوجوانی آموزش داده شود؛ در این باره نیز نخستین استانی هستیم که محتوای بلوغ را تهیه کرده و منتظر تائیدیه کشوری هستیم.

وی از تأسیس خانه‌های بین‌راهی برای معتادان پاک بی‌خانه در سطح استان خبر داد و ابراز داشت: در این مورد اعتباری به میزان تاسیس پنج خانه بین‌راهی نیز به سازمان تعلق گرفته، ناگفته نماند که استان خراسان‌رضوی حدود شش تا هفت سال گذشته به عنوان نخستین استانی که دارای خانه سر راهی معرفی شده است و این خانه‌ها به صورت خودجوش و با کمک‌های مردمی اداره می‌شود.

حاجی‌پور یادآور شد: تاکنون یک مرکز و خانه سرراهی برای زنان و دو مرکز برای مردان بی‌سرپناه در مشهد ساخته شده؛‌ این اقدام بهزیستی در مسیر حمایت از معتادان پاک بی‌خانمان است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: راه‌اندازی تشکل‌های غیردولتی درمان اعتیاد در راستای کاهش اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن با همکاری معاونت مشارکت‌های مردمی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هر هزار تولد زنده، حدود سه نوزاد ناشنوا هستند، افتتاح نخستین مرکز مشاوره اسلامی و کسب مجوز مرکز مشاوره تخصصی اختلالات جنسی در سال جاری از اقدامات سازمان بهزیستی با رویکرد پیشگیری از ولادت کودکان معلول است.

انتهای پیام/70023/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول