اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان سینا صورت گرفت

برگزاری پنجمین کارگاه قرآنی سبک زندگی

پنجمین کارگاه طرح قرآنی سبک زندگی با مشارکت نهاد مقام معظم رهبری در بیمارستان سینا برگزار شد.

برگزاری پنجمین کارگاه قرآنی سبک زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان سینا با مشارکت نهاد مقام معظم رهبری، دفتر مشاور امور بانوان و حوزه مقاومت بسیج ‏دانشگاه، دومین کارگاه از طرح کارگاه‌های قرآنی سبک زندگی در بیمارستان سینا برگزار شد.

کارشناس مسائل مذهبی طی سخنانی در ارتباط با سبک زندگی قرآنی اظهار داشت: ما ملت مسلمان و معتقد به مکتب توحیدی اسلامی برای صحنه‌های مختلف حیات زندگی ‏خود برنامه‌های از قبل تعیین شده‌ای از طرف خدا که در وجود حضرت محمد (ص) نهادینه شده است، داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد آیتی اذعان داشت: در ابعاد ‏سیاسی، فرهنگی، دیپلماسی و اقتصادی و اخلاق و... الگوی حسنه داریم.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه 113 سوره مبارکه آل عمران آیه 113 در ارتباط با علامت‌هایی که برای ‏صالحین و نیکوکاران عالم در نظر گرفته است، عنوان کرد: ما باید همواره این علامت‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا زندگی ایده‌آلی داشته باشیم‎.‎

آیتی در تشریح علامت‌های صالحین و نیکوکاران، یادآور شد: ‎اگر از خدا در نزد خداباوری صحبت شود، فرد خداباور خوشحال می‌شود، ‎از گذشت و عفو لذت می‌برد، ‎از جهاد با نفس لذت می‌برد، ‎از امر به معروف و نهی از منکر لذت می‌برد و ‎از عبودیت خدا لذت می‌برد.

کارشناس مسائل مذهبی در پایان با اشاره به نشانه‌های مومن از دیدگاه قرآن، بیان داشت: خداباوری ‎حق را می‌گوید؛ حتی اگر بر ضررش باشد، ‎در مال خود مسلمان را شریک می‌داند، مومنان را نباید کوچک کرد؛ آبروی مومن از خانه خدا بالاتر است. مومن را باید از ‏صمیم قلب دوست داشت؛ نه اینکه او را تحقیر کرد. چون شخصیت والایی نزد خدا دارد، ‎غیبت نمی‌کند و ‎اگر مومن از دنیا رفت باید در تشییع جنازه او شرکت کرد‎.

انتهای پیام/2462/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول