اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی فارس مطرح کرد

رمضان، فرصت مناسب برای تبیین سبک زندگی اسلامی

معاون فرهنگی و تبلیغات اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبیین سبک زندگی اسلامی و زدودن زنگارهای فرهنگ بیگانه است.

رمضان، فرصت مناسب برای تبیین سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز، حجت‌الاسلام شکرالله دانش در جمع پایوران سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز اظهار داشت: یکی از عوامل جلوگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی تلاوت قرآن در خانواده است.

وی اضافه کرد: باید ختم قرآن و بیان دیگر ویژگی‌های دینی، در ماه مبارک رمضان در بین اعضای خانواده جدی گرفته شود زیرا قرآن مایه نور و امنیت دل و خانه می‌شود.

دانش ادامه داد: قرآن یک برنامه و کتاب جامع تربیتی است که در صورت بهره‌گیری از آن در راستای رشد و خودسازی می‌تواند در بالندگی جامعه تاثیر‌گذار باشد.

به گفته وی، آنچه برای تربیت و رشد و کمال انسان لازم است در قرآن بیان شده است.

دانش خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصتی مناسب برای تبیین و پایه‌ریزی فرهنگ اسلامی است و از این رو باید آداب رمضان در جامعه و بین خانواده‌ها با جدیت دنبال شود.

به گفته وی، تهاجم فرهنگی به صورت‌های متفاوتی در جامعه جاری و آسیب‌های آن جدی شده است.

وی با بیان اینکه جوانان مخاطبان اصلی تهاجم فرهنگی در جامعه هستند، بیان کرد: غفلت خانواده‌ها باعث رشد تهاجم فرهنگی و آسیب‌های جدی در جامعه شده و ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبیین سبک زندگی اسلامی و زدودن زنگارهای فرهنگ بیگانه است.

دانش تصریح کرد: در جنگ نابرابر فرهنگی با دنیای استکبار، باید تمام داشته‌های غنی دینی و معنوی خود را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم تا از جوانان و فرهنگ خود محافظت کرده باشیم و در این مسیر ماه رمضان با برخورداری از فضایل و برکت‌های فراوان فرصت مغتنمی برای خانواده‌ها است.

وی ابراز داشت: حوادث و اتفاقات و شرایط متفاوتی در عرصه‌های مختلف در جوامع وجود دارد چراکه اسلام برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها برنامه‌های تکلیفی ارائه می‌دهد و هر فرد می‌تواند بر اساس نیاز از آن به خوبی استفاده کند.

به گزارش فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان جزءخوانی قرآن کریم هر روزه ساعت هشت صبح در سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز و روزهای پنج شنبه هر هفته با حضور بسیجیان نواحی چهارگانه شیراز و سپاه فجر فارس در یکی از حرمین شریفین و امام‌زادگان واجب‌التعظیم شهر شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول