اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آخرین روز هفته بهزیستی انجام شد

افتتاح چهار باب مسکن معلولان و مرکز مشاوره روانی در مشگین‌شهر

همزمان با آخرین روز از هفته بهزیستی چهار باب مسکن معلولان و مرکز مشاوره روانشناختی در مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح چهار باب مسکن معلولان و مرکز مشاوره روانی در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در مشگین‌شهر برگزار شد، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل در سخنانی گفت: راه‌اندازی مراکز مشاوره و روانشناختی یکی از اولویت‌های جدی در بحث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است به طوریکه در سطح استان اردبیل بیش از 27 مرکز مشاوره حضوری و غیر حضوری فعالیت می‌کند.

طاهره رزاق‌پور تصریح کرد: ‌این مراکز در سه سطح سلامت روانی، مشاوره‌های عمومی و تخصصی ارائه خدمات می‌کنند به طوریکه تا پایان امسال 10 مرکز جدید در سطح استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود که بخش اعظمی از این مراکز مشاوره‌های تخصصی به ویژه کودکان و نوجوانان، ‌مشاوره‌های خانوادگی، ‌تحصیلی، تربیتی و عمومی است.

وی با یادآوری اینکه رویکرد بهزیستی توجه و توسعه برنامه‌های پیشگیرانه است، خاطر نشان کرد: این امر به ارتقای سلامت جسمی و روانی و کاهش آسیب‌ها کمک کرده و یک مصونیت‌سازی در جامعه به شمار می‌رود.

رزاق‌پور غربالگری شنوایی و بینایی را از جمله این رویکرد در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها توصیف کرد و اظهار داشت:‌ در این زمینه بیش از 28 مرکز به خانواده‌ها ارائه خدمات می‌کنند به طوریکه در یک سال گذشته 12 هزار نوزاد در غربالگری شنوایی و 47 هزار کودک سه تا شش ساله در غربالگری بینایی از خدمات این مراکز استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در بخش قصابه مشگین‌شهر یک واحد مسکن معلولان همزمان با هفته بهزیستی افتتاح شد.

اما در خلخال و کلور نیز چهار باب مسکن معلولان و مددجویان به بهره‌برداری رسید تا صاحبان این واحدها از سرپناه مناسب بهره‌مند شوند.

فرماندار شهرستان کوثر در جمع مسئولان بهزیستی این شهرستان در سخنانی گفت: ‌مددجویان بهزیستی به کمک خیرین نیاز دارند چرا که با محدود اعتبارات و امکانات دولتی نمی‌توان آسیب‌های اجتماعی را مهار و مشکلات را برطرف کرد.

علیرضا حسینی پایه فعالیت بهزیستی را بر راهبری صحیح آسیب‌ها، معلولیت‌ها، نگرانی‌ها، دغدغه‌های بسیاری از خانواده‌ها و همچنین تضمین سلامت افراد جامعه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با همت کمیته امداد و بهزیستی رویکردهای پیشگیرانه و ارائه برنامه‌های توانمندسازی، بسیاری از آسیب‌ها برطرف شده و دغدغه‌ها به حداقل رسیده است، افزود: جامعه هدف بهزیستی افرادی آسیب‌پذیر هستند و برخورد مناسب همراه با عطوفت با آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/62004/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول