اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتراض معلولان مشگین‌شهر به بلاتکلیفی مسکن مهر

فرماندار مشگین‌شهر: مشکل مسکن معلولان تنها آورده کم اعضا است

فرماندار مشگین‌شهر گفت: عملیات احداث مسکن مهر برای معلولان در قالب 108 واحد در دستور کار قرار گرفته که بلاتکلیفی آن نیز ناشی از آورده کم اعضای تعاونی می‌باشد.

فرماندار مشگین‌شهر: مشکل مسکن معلولان تنها آورده کم اعضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی عصر امروز در نشست با جمعی از اعضای معلولان مشگین‌شهر که در محل احداث پروژه تجمع اعتراض‌آمیزی را برگزار کرده بودند، اظهار داشت: تعیین تکلیف پروژه 108 واحدی معلولان که سال‌هاست تکمیل نشده و تحویل متقاضیان نمی‌شود به دلیل آورده کم متقاضیانی است که حاضر نیستند به میزان تعیین شده حدود 10 تا 15 میلیون تومان مبلغ خود را پرداخت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در ساخت مسکن معلولان تفاهمنامه سه جانبه‌ای بین وزارت تعاون، راه و شهرسازی و بانک مرکزی منعقد شده بود که از سال 88 بر همین اساس تأمین مسکن معلولان در دستور کار قرار گرفت.

عباداللهی خاطر نشان کرد: 22 نفر از معلولان با تشکیل پرونده اقدامات اولیه را در تحویل زمین و آغاز ساخت مسکن انجام دادند تا براساس تفاهم سه جانبه و پرداخت چهار میلیون تومان واریزی دولت این کار شروع شود.

این مسئول اضافه کرد: ادامه این روند به دلیل لغو تفاهمنامه سه جانبه با تأخیر روبه‌رو شد و شایسته بود سازمان بهزیستی و اداره کل استان ادامه دهنده اجرای این پروژه باشد اما تاکنون به رغم ارائه روند اجرایی این پروژه پیگیری از سوی مسئولان مربوطه صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: در کنار تأمین چهار میلیون تومان کمک دولت و آورده شخصی اندک ما آمادگی داریم از محل تسهیلات مسکن مهر وامی را نیز به آنها پرداخت کنیم ولی در این بین باید آورده اشخاص به میزان مناسب تأمین شود که گویی معلولان در پرداخت آن با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار مشگین‌شهر یادآور شد:‌ ما انتظار داریم این موضوع در شورای مسکن استان مطرح شده و در دستور کار پیگیری‌های مسئولان استانی، کشوری و بهزیستی باشد تا از محل کمک‌های خیرین و یا تسهیلات ویژه بتوان رقم مورد نظر را تأمین کرد تا ساخت مسکن معلولان به مرحله تکمیل رسیده و به آنها واگذار شود.

عباداللهی گفت:‌ به رغم مکاتبات چندین باره تاکنون این موضوع تعیین تکلیف نشده و در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی نیز زمین اجرای این طرح که به شکل سه جانبه تهیه شده بود در قالب قرارداد مشخص لغو شد.

وی افزود: هیچ مشکلی از بابت پیگیری‌های شهرستانی وجود ندارد و ما در قالب مسکن مهر آمادگی داریم با تأمین آورده اعضا نسبت به تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر معلولان اقدام لازم را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به رغم این اظهارات معلولان معترض مدعی هستند که بیش از 10 سال است دستگاه‌های مرتبط به ویژه بهزیستی، راه و شهرسازی و... در تحویل واحدهای مسکونی آنها که حتی بیش از آغاز طرح مسکن مهر می‌باشد، قصور و کوتاهی می‌کنند و توان پاسخگویی به 22 نفر معلول را که از درآمد ماهانه کمتر از 300 تا 500 هزار تومان برخوردار هستند به رغم مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی ندارند که انتظار معلولان این است که مسئولان و دولت خدمتگزار در تأمین هزینه‌های مربوط یاریگر معلولان باشند تا آنها بتوانند بازپرداخت اقساط بانکی را متقبل شوند.

انتهای پیام/62003/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول