اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل:

10 مرکز مشاوره در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در تلاش هستیم تا 10 مرکز مشاوره تخصصی را در استان اردبیل راه‌اندازی کنیم.

10 مرکز مشاوره در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

طاهره رزاق‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از این تعداد چهار مرکز مشاوره تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، مشاوره‌های تحصیلی و تربیتی و مابقی نیز مراکز مشاوره عمومی خواهد بود که با راه‌اندازی این مراکز تعداد مراکز مشاوره‌ای در سطح استان به 27 مورد می‌رسد.

وی با بیان اینکه دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها در دو محور کلی پیشگیری اولیه از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی فعالیت خود را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: ارتقای سلامت جسمی و روانی مدنظر و ملاک کار است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها آن هم به شکل اولیه طرح غربالگری شنوایی شیرخوارگان همه ساله اجرا می‌شود تا کودک معلولی از این جهت وارد چرخه فعالیت‌های اجتماعی نشود.

رزاق‌پور گفت: در این زمینه 17 مرکز به صورت بخش غیر‌دولتی طرح غربالگری شنوایی کودکان و نوزادان را انجام می‌دهند و خانواده‌ها باید در فاصله زمانی تعیین شده از هفت روزگی تا سه ماهگی برای غربالگری شنوایی اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول عنوان کرد: در یک سال گذشته 12 هزار و 768 شیر‌خواره و کودک در این طرح شرکت کرده‌اند که تنها یک هزار و 600 مورد مشکل شنوایی تشخیص داده شده است به طوری که این شیر‌خواره‌ها با مداخلات به موقع از جمله خرید و استفاده از سمعک و همچنین مداخلات طبی و دارویی مشکلاتشان برطرف شده است.

پذیرش 47 هزار کودک در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل دومین طرح پیشگیرانه را طرح غربالگری بینایی و جلوگیری از ابتلا به تنبلی چشم در کودکان توصیف کرد و بیان داشت: با این اقدام جلوی نابینایی و برخی از اختلالات ناشی از آن گرفته شده است به طوری که در یک سال گذشته 47 هزار و 641 کودک سه تا شش سال در طرح غربالگری بینایی شرکت کرده‌اند که از این بین 2 هزار و 600 کودک بیمار تشخیص داده شده و برای درمان و مداوا به پزشکان متخصص ارجاع داده شده‌اند.

رزاق‌پور بحث آگاه‌سازی عمومی و برپایی کلاس‌های پیشگیری از معلولیت‌ها را برای زوجین و پدرها و مادرها یادآور شد و افزود: در سطح استان 47 مرکز در پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیکی فعالیت دارند که بیش از 3 هزار و 360 زوج به این مراکز مراجعه کرده و خدمات دریافت کرده‌اند.

وی از فعال بودن خط تماس 1480 برای مشاوره گرفتن عموم مردم در پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیکی خبر داد و تصریح کرد: این خط تماس به صورت رایگان از ساعت 8 صبح تا 9 شب در دسترس همه هم‌استانی‌هاست تا تماس گرفته و مشاوره بگیرند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل در پایان سخنان خود از فعالیت 27 مرکز ارائه کننده مشاوره حضوری خبر داد و به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: این مشاور‌ه‌ها در سه سطح سلامتی روانی، مشاوره‌های عمومی و تخصصی به همشهریان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول