اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه آبپخش خبر داد

برخورد قاطعانه با سارقان خرما/ایجاد مرکز مشاوره حقوقی رایگان برای بانوان

رئیس دادگاه آبپخش از برخورد قاطعانه با سارقان خرما و ایجاد مرکز مشاوره حقوقی رایگان برای بانوان خبر داد.

برخورد قاطعانه با سارقان خرما/ایجاد مرکز مشاوره حقوقی رایگان برای بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمدرضا دامی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: حفظ نظم و امنیت و برقراری عدالت دو هدف عمده‌ای است که سیستم‌های قضایی و حقوقی دنبال می‌کند و تمامی اهداف دستگاه‌های قضایی در دل این دو هدف اساسی قرار دارد.

رئیس دادگاه بخش آبپخش خاطر نشان کرد: دادگاه بخش نوعی دادگاه عمومی است که تمامی دعاوی حقوقی و کیفری در آن قابل بررسی است و در مواردی مانند قتل، تجاوز به عنف و ... که بررسی آن در صلاحیت دادگاه کیفری استان است، دادگاه بخش در مقام جانشین بازپرس عمل می‌کند.

دامی بیان داشت: دعاوی حقوقی، خانوادگی و ... در دادگاه عمومی بخش قابل رسیدگی است و پرونده‌هایی مانند مواد مخدر که صلاحیت رسیدگی آن بر عهده دادگاه انقلاب است، در دادگاه انقلاب شهرستان رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم آبپخش از لحاظ فرهنگی بهترین مردم شهرستان هستند و نوع و میزان جرایم در این بخش با سایر بخش‌ها متفاوت است.

این مسئول اذعان داشت: سطح بالای فرهنگ عمومی، حضور افراد نخبه و تحصیل کرده و افراد عالم در این منطقه از عواملی است که بر کاهش جرایم و نوع جرایم اثرگذار بوده است.

رئیس دادگاه بخش آبپخش عنوان کرد: حضور دادگاه در آبپخش نقش مهمی در ارتقای امنیت منطقه داشته و احساس امنیت بیش از پیش را برای مردم ایجاد کرده است.

دامی در ارتباط با تقسیم‌بندی نوع جرایم در آبپخش ابراز داشت: جرایم و دعاوی منطقه آبپخش به سه دسته دعاوی خانوادگی و جرایم سبک، جرایم خشن و دعاوی حقوقی تقسیم‌بندی می‌شود.

وی ادامه داد: در دعاوی خانوادگی و جرایم سبک با توجه به بافت خاص منطقه اصل رسیدگی بر ایجاد صلح و سازش بین طرفین است.

دامی با تاکید بر آنکه با جرایم خشن برخورد قاطع خواهیم داشت، بیان داشت: در ارتباط با جرایم خشن که اشرار و افراد سابقه‌دار مرتکب آنها می‌شوند، برخورد قاطع و قانونی اعمال می‌شود.

وی در خصوص نحوه رسیدگی به دعاوی حقوقی گفت: دعاوی حقوقی مسائلی مانند اختلاف مالی، اثبات مالکیت و ... را شامل می‌شود که طبق قانون به آنها رسیدگی خواهد شد.

رئیس دادگاه بخش آبپخش فعالیت شورای حل اختلاف آبپخش را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: شورای حل اختلاف آبپخش از شوراهای حل اختلاف موفق شهرستان است و در پرونده‌های سازشی نقش موفقی ایفا می‌کند.

دامی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با طرح مشاوره حقوقی بانوان در آبپخش، عنوان کرد: در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و با جذب یک نیروی حقوقی زن شاهد ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به بانوان آبپخش خواهیم بود.

وی یادآور شد: به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی قانون هماهنگی‌های اولیه صورت گرفته و در فاز اول اجرای این طرح شاهد آموزش قانون به کارکنان و نمایندگان ادارات و دستگاه‌های اجرایی آبپخش خواهیم بود.

رئیس دادگاه بخش آبپخش آموزش عمومی قانون را فاز دوم این طرح آموزشی اعلام کرد و گفت: در فاز دوم طرح آموزش قانون شاهد اجرای عمومی طرح برای مردم خواهیم بود.

دامی در پاسخ به سئوالی در خصوص نحوه برخورد با سارقین خرما در فصل برداشت محصول بیان داشت: اگر سارق خرما با مستندات کافی به دادگاه معرفی شود با وی برخورد قاطع می‌شود.

انتهای پیام/2452/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول