اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بررسی اجرای طرح‌های هجرت، نشاط و تعالی و اقتصاد مقاومتی در ری برگزار شد

باقرنژاد: توسعه کشاورزی گامی در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است

معاون استاندار تهران اقتصاد مقاومتی را کمک به اقتصاد کشور دانست و گفت: توسعه کشاورزی گامی در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

باقرنژاد: توسعه کشاورزی گامی در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، جلسه بررسی و هماهنگی اجرای طرح‌های هجرت، نشاط و تعالی و اقتصاد مقاومتی با حضور معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری، معاون سیاسی انتظامی فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت حضرت‌ عبدالعظیم‌الحسنی (ع) در ری برگزار شد.    

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: ظرفیتی به اسم بسیج داریم، نیروهایی همیشه در صحنه که عمدتاً نیروهای جوان هستند و نباید بگذاریم توانایی‌های آنها هدر برود و باید با کار و برنامه‌ریزی‌های دقیق در جهت شکوفا شدن و بهره‌گیری هدفمند از این امکان و ظرفیت‌ها گام برداریم.

امیرحسین باقرنژاد با اشاره به سابقه اجرایی بسیج و حضور و فعالیت بسیجیان در بخش‌های مختلف و مواقع بحرانی افزود: ظرفیت بالایی در بسیج وجود دارد و مسبوق به سابقه هم هست و ما می خواهیم در قالب طرح هجرت بسیجیان فعال را سازماندهی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند، گفت: عنوان کلی و هدف کلی بحث اقتصاد مقاومتی کمک به اقتصاد کشور است و عناوینی که مقام معظم رهبری برای سال‌ها می‌گذارند فقط متعلق به آن سال و تاریخ نیست، مثل تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی که در 24 خرداد خلاصه نمی‌شود و تا زمانی که استکبار هست و دشمنی‌ها بر علیه نظام و انقلاب هست این حماسه باید ادامه یابد، اقتصاد مقاومتی هم تعریفی نیست که با گذشت تاریخ پایان یابد.

فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین طرح توسعه کشاورزی در شهرستان ری را گامی در جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: طرح توسعه بخش کشاورزی را در شهرستان ری به خوبی پیش بردیم و در جلسه استانی نسبت به اعتبار اختصاص یافته با توجه به ظرفیت‌های شهرستان ری اعتراض کردیم، و طرح‌های بسیاری در این حوزه مورد مطالعه و اجرا قرار گرفت که از جمله این طرح‌ها و در همین راستا 7 هزار و 300 هکتار را در قالب طرح توسعه پسته‌کاری در حسن‌آباد کلنگ زدیم که 200 هکتار آن برای استفاده افراد متقاضی موجود است که می‌توانند با مراجعه به اداره تعاون و اداره جهاد کشاورزی شهرستان مقدمات این کار را انجام دهند.

معاون استاندار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در شهرستان ظرفیت‌ها و بسترهای ایجاد این طرح‌ها وجود دارد و باید با تشویق کردن و ایجاد طرح‌های حمایتی زمینه‌های جذب افراد را ایجاد کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) نیز در ادامه مراسم گفت: طرح هجرت همه ساله در سراسر کشور اجرا می‌شود و هدف آن زمینه‌سازی حضور با نشاط جوانان و متخصصان بسیجی به‌منظور تلاش در جهت رفع نیازهای اولویت‌دار مردم به‌ویژه محرومان است که فعالیت‌های عمرانی و آبادانی (در مساجد)، منابع طبیعی و کشاورزی، خدمات درمانی و آموزشی، آموزش‌های فنی حرفه‌ای، کلاس‌های تقویتی و جبرانی بخشی از سرشاخه‌ها و موضوعات در این بخش است.

محمد ابوالحسنی همچنین گفت: طرح نشاط و تعالی هم که در جهت پر کردن اوقات فراغت است در پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود و حدود 200 پایگاه مجری این طرح هستند.

بر پایه این گزارش، اداره اوقاف و امور خیریه، ادارات آموزش و پرورش شهرستان، شهرداری‌ها، سازمان فنی و حرفه‌ای، هلال احمر، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی برخی از اداراتی هستند که در اجرای این طرح‌ها مشارکت دارند.

انتهای پیام/2462/ط/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول