اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان:

شعارهای 6 سال اخیر حلقه زنجیری برای تعریف اقتصاد مقاومتی‌اند

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان گفت: شعارهای شش سال گذشته همانند حلقه زنجیری هستند که در راستای تعریف اقتصاد مقاومتی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم و بدون تاثیر عوامل خارجی موجب رشد و شکوفایی اقتصاد را فراهم می سازد.

شعارهای 6 سال اخیر حلقه زنجیری برای تعریف اقتصاد مقاومتی‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی اکبر سوخت سرایی صبح امروز در جمع تولیدکنندگان استان اظهار داشت: با عنایت به نامگذاری شش سال گذشته به عنوان شعار سال نتیجه گرفته می شود که شعارها همانند حلقه زنجیری هستند که در راستای تعریف اقتصاد مقاومتی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم و بدون تاثیر عوامل خارجی همچون فشارهای اقتصادی و تحریم ها موجب رشد و شکوفایی اقتصاد را فراهم می سازد.

وی ادامه داد: اما در سالی که به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» مزین است افتخار می کنیم به صنعتگران و تلاشگران این عرصه که با تعهد فراوان عزم خود را جزم کرده اند و می خواهند تا در امتداد حرکت حرکت سیاسی مردم در 24 خرداد 1392 یادگاری را رقم بزنند که تا ابد در این گنبد دوار بماند.

اقتصاد کشور ضرورت تلاش آحاد جامعه در تحقق حماسه اقتصادی را می طلبد

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: وقتی حماسه اقتصادی محور حرکت ملی قرار می گیرد بدین معناست که حوزه اقتصاد بطور بالقوه عامل مهم آسیب پذیر کشور و نظام شناخته می شود.

وی افزود: بر این اساس ضرورت تلاش کلیه آحاد جامعه در تحقق حماسه اقتصادی را طلب می کند؛ لذا در  تدوین برنامه جامع توسعه الزاماتی ضروری است.

سوخت سرایی بیان کرد: شاید تاثیر جنبه ها و الزامات سیاسی از دیگر ابعاد تاثیرگذار بر حماسه اقتصادی کمتر نباشد، بلکه آن را جزء آن دسته از شرایطی می دانند که موفقیت یا ناکامی برنامه های اقتصادی را تعیین می کند.

وی اضافه کرد: این موضوع در کشورهایی که نقش محوری اقتصادی بر عهده دولت است بیشتر به چشم می آید.

هرگونه بی ثباتی اجتماعی، بی ثباتی سیاسی را بدنبال دارد

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان تصریح کرد: فراهم نمودن زمینه های مشارکت حداکثری مردم در ابعاد سیاسی کشور می تواند علاوه بر رقابت سالم و بدور از تنش، موجب موجب تصمیمات تاثیرگذار با حداقل ریسک گردد.

وی گفت: از دیگر الزام های حماسه سیاسی حفظ فضای آرامش و همدلی نیروها و دستگاه های نظام و متعاقب آن مردم است.

سوخت سرایی ابراز داشت: مسائل اقتصادی به نسبت موضوع های دیگر اجتماعی بسیار حساس تر به نظر می رسد هرگونه بی ثباتی اجتماعی، بی ثباتی سیاسی را بدنبال دارد و بی ثباتی سیاسی باعث عدم جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی خواهد گردید.

وی بیان کرد: در شرایط رقابت مخرب سرمایه ها یا از کشور خارج می شود با از بخش تولید منحرف می گردد و وارد بخشهای انگلی مثل دلالی و خرید و فروش ارز و سکه می شود که باعث تورم کاذب یا حباب قیمتی می گردد.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان افزود: نظام فرهنگی در هر کشور، گسترده ترین نظام هر اجتماع محسوب می شود و فرهنگ تعهد و مسئولیت پذیری و انضباط پذیری رمز موفقیت های اقتصادی می باشد.

وی تاکید کرد: حماسه اقتصادی عمیقا با فرهنگ مردم عجین گشته و بر رضایت های مردمی استوار است.

سوخت سرایی عنوان کرد: امید آنکه مسئولان و مردم آگاه با درک درست و بهنگام و رعایت این الزامات بتوانند در تحقق اهداف بلند و آرمانی نظام جمهوری اسلامی ایران سربلند و پیروز باشند.

انتهای پیام/83004/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول