اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

اقتصاد مقاومتی در گرو بهره‌گیری از فرصت‌های داخلی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری در گرو بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و فرصت‌های داخلی است.

اقتصاد مقاومتی در گرو بهره‌گیری از فرصت‌های داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسن آصفری عصر امروز در حاشیه بازدید از شرکت ایران پتک اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت ایران پتک تولیدکننده انواع ابزارآلات با تولید بیش از یک هزار و 100 نوع سایزهای مختلف از ابزارآلات توانسته با بومی‌سازی در جهت استفاده از نیازمندی‌های بخش‌های مختلف صنعت در موضوعات گوناگون ابزار تولید کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بیش از 60 درصد منابع این شرکت داخلی است، افزود: در این مجموعه بیش از 120 نوع محصول تولید می‌گردد که در صنایع کوچ و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محصولات این شرکت  از لحاظ تنوع، قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد، تصریح کرد: تولید این میزان ابزار‌آلات در شهرستان اراک به عنوان قطب صنعتی کشور نشانگر خودباوری در صنایع است. 

آصفری ادامه داد: با توجه به تنوع و تعدد محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به جرات گفت؛ ایران در تولید ابزارآلات دستی مورد استفاده در صنایع کوچ و بزرگ اعم از انواع گیره‌ها، انبرها، آچارها ، پتک‌ها و... به خودکفایی رسیده است.

وی در جریان بازدید هفتگی از صنایع به همراه مدیرکل استاندار مرکزی و معاونین وی از واحدهای قالب‌سازی، ابزارسازی، دستگاه‌سازی، جوشکاری، برشکاری، درودگری، ماشین‌‌کاری، سیاه‌کاری و بسته‌بندی شرکت ایران‌پتک بازدید کرد.

شرکت ایران پتک تولیدکننده ابزارآلات اعم از آچار لوله‌گیر، آچار شلاقی مورد استفاده پتروشیمی و پالایشگاه، 400 نوع سوهان، پیچ قلاب‌دار، شش سایز قیچی مفتول‌بر، گیره‌های رومیزی و چکش و انواع سمبه و نمراتور و ... در شهرک صنعتی اراک مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/87002/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول