اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه اردبیل:

رویکرد اردوهای هجرت تقویت جبهه اقتصاد مقاومتی است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: رویکرد امسال تشکیل اردوهای جهادی و هجرت سه تقویت شبکه اقتصاد مقاومتی است تا کشور از معضلات اقتصادی و معیشتی خلاصی یابد.

رویکرد اردوهای هجرت تقویت جبهه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده عصر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت و جهادی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه در این بخش سپاه و بسیج به عنوان پیروان راستین ولایت در عمل به این فرمایشات مقام معظم رهبری پیش‌قدم بوده و در قالب طرح‌های هجرت سه سعی می‌کنند بخشی از نیازهای کشور را از طریق توانمندی‌های داخلی تأمین کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای عملی کردن اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت‌ها و داشته‌های داخلی و درون استانی است، تصریح کرد: ما اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را در بخش زراعی، دامی، باغی، تولیدات روستایی و عشایری و همچنین برخی از توانمندی‌های درون استانی به سرانجام برسانیم قطعاً به تقویت این جبهه کمک کرده و روز به روز شاهد توسعه هر چه بهتر منابع و کنترل مصارف می‌باشیم.

بابازاده خاطر نشان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری رویکرد امسال طرح‌های جهادی و اردوهای هجرت سه عملیاتی کردن طرح‌های اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن این حوزه است.

این مسئول اصلاح الگوی مصرف، استفاده از ظرفیت‌ها و مدیریت منابع، تسریع در اجرای طرح‌ها، تقویت و ترویج خودباوری در بین جوانان و بالاتر از همه ترویج فرهنگ تولید و کار ایرانی را از دیگر مبانی و رویکردهای امسال طرح هجرت سه اعلام کرد.

وی اضافه کرد: رویکرد بسیج سازندگی در دو سال اخیر به سمت بارور کردن اقتصاد مقاومتی سوق پیدا کرده و در همین راستا شاهد اجرای طرح‌های متعدد تولیدی در روستاها، بخش‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان در ادامه بیان کرد: قطعاً با دستیابی به اهداف و رویکردهای اقتصادی می‌توانیم دشمن را در هدف‌گذاری‌های شوم خود زمین‌گیر کنیم و این گفتمان را که باید به سمت تولید بیشتر با کیفیت بهتر و با تکیه بر نیروهای بومی و کارآمد حرکت کند، تحققی عینی ببخشیم.

بابازاده یادآور شد: مردم نیز احساس کردند که در قالب گفتمان اقتصاد مقاومتی می‌توان کلید بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرده و زمینه یک تحول جدی را بهتر از گذشته فراهم کرد.

وی در ادامه گفت: در اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید اجرای طرح اردوهای هجرت و جهادی را یک فرصت استثنایی دانست و با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌ها بتوان در عملیاتی کردن این طرح موفق کار کرد.

بابازاده افزود: ما با بهره‌گیری از 70 درصد ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان همه ساله در اجرای این طرح تلاش و پیگیری‌های مستمری داریم به طوریکه راه و شهرسازی، نوسازی مدارس، ‌آب و فاضلاب شهری و روستایی و بسیاری از دستگاه‌های عمرانی دیگر ما را در اجرای این طرح یاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: 20 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی نیز به طرح‌های اردویی هجرت و جهادی اختصاص یافته که عمده طرح‌ها شامل پروژه‌های عام‌المنفعه و خدمات‌رسانی در مناطق محروم و روستایی است که قطعاً نتیجه و ثمره آن حرکت در مسیر عمران و آبادانی بیشتر می‌باشد.

بابازاده خاطر نشان کرد:‌ هدف بسیج سازندگی ایجاد اشتغال دائم و استخدامی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیست بلکه پر کردن اوقات فراغت به بهترین نحو و استفاده از ظرفیت بسیجیان در پیشبرد اهداف و امور جامعه است.

انتهای پیام/62001/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول