اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سردار نقدی صورت گرفت

بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه‌جیغ گلستان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور دقایقی پیش از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه‌جیغ گلستان بازدید کرد.

بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه‌جیغ گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا نقدی دقایقی پیش در مراسم افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه‌جیغ استان گلستان اظهار داشت: امسال طرح‌های بسیج سازندگی در سراسر کشور تفاوت جدی با سال‌های گذشته دارد چنانکه علاوه بر کارهای عمرانی نسبت به ایجاد واحدهای تولیدی اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با آغاز به کار اردوهای طرح هجرت در سراسر کشور مجموعاً 30 هزار کارگاه فعال می‌شود خاطرنشان کرد: 10 هزار طرح اردوی ساخت و مرمت مساجد و خانه‌های بهداشت در مناطق مختلف کشور در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور دیگر طرح‌های بسیج را ساخت ده هزار مدرسه با کمک آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: امسال 10 هزار استخر پرورش ماهی نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. استخرهایی که در روستاها برای آبیاری استفاده می‌شوند اگر استانداردسازی شوند می‌توان از ظرفیت آن برای پرورش ماهی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 500 هزار چاه دارای مجوز در سطح کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم 50 هزار چاه را از این تعداد برای پرورش ماهی استانداردسازی کنیم تولید شیلات در کشور به دو برابر خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تفاوت جدی در طرح‌های بسیج سازندگی کشور وجود خواهد داشت متذکر شد علاوه بر کارهای عمرانی، ایجاد کارگاه‌های تولیدی و برنامه‌های آموزشی در دستور کار بسیج قرار گرفته است تا بتوانیم فاصله کشاورزان را با کشاورزان نمونه کاهش دهیم.

به گفته نقدی بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی، برنامه‌های ترویجی را در راستای بهره‌گیری از علم و دانش به صورت مشترک اجرا خواهند کرد.

وی از حمایت واحدهای تولیدی به صورت مالی و تسهیلاتی خبر داد و اعلام کرد: 10 هزار واحد زراعی‌کمپوست برای کشاورزان در دستور کار قرار گرفته است.

نقدی با بیان اینکه 600 هزار تن واردات کود شیمیایی در کشور صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: با تولید کودهای بیولوژیک می‌توان میزان وابستگی به خارج و ضررهای ناشی از آلودگی به محیط زیست را کاهش داد.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول