اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با فارس:

خرما را از مراکز بهداشتی بخرید/ خودداری از نگهداری طولانی مواد غذایی پخته شده

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: خرما را از مکان‌های دارای شرایط بهداشتی تهیه و در محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

خرما را از مراکز بهداشتی بخرید/ خودداری از نگهداری طولانی مواد غذایی پخته شده

پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بدلیل طولانی بودن روزه داری و گرمای بالای محیط لازم است شهروندان در این ماه عزیز، توجه بیشتری به رعایت اصول بهداشتی در تهیه و مصرف مواد غذایی داشته باشند.

وی در خصوص رعایت موازین بهداشتی در ماه مبارک رمضان توصیه کرد: از سالم بودن آب آشامیدنی مطمئن شوید، فقط از سبزیجات و سالاد‌های سالم سازی شده استفاده کنید و مواد غذایی پخته شده را به مدت طولانی و بیش از دو ساعت در دمای محیط نگهداری نکنید.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان همچنین در خصوص ظروف مورد استفاده در برنامه‌ها و مراسم مذهبی بیان داشت: ظروف چندبار مصرف مورد استفاده برای توزیع آب، چای و شیر یا طبخ مواد غذایی، باید بطور مستمر شستشو و گندزدایی شوند.

این مسئول ادامه داد: برای توزیع گسترده آب، چای، شربت یا شیر در مراسم سحری و افطاری حتماً از لیوان‌های یکبار مصرف استفاده شود و ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم نباید پلاستیکی باشند.

بختیاری‌نیا با بیان اینکه خرما را از مکان‌های عرضه دارای شرایط بهداشتی مناسب تهیه کنید خاطرنشان کرد: خرما باید در محیط خشک و خنک و دور از مواد معطر نگهداری شوند. زیرا در غیر این شرایط امکان فساد خرما بیشتر است.

وی اذعان داشت: برای تهیه خوراک نذری از مواد اولیه مجاز و بهداشتی و ترجیحاً بسته بندی شده و دارای پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت و نیز نشان استاندارد استفاده و غذا در شرایط بهداشتی طبخ و نگهداری شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان با بیان لزوم رعایت موازین بهداشتی اذعان داشت: همشهریان باید در اماکن عمومی بویژه در مساجد و حسینیه‌ها و در آیین‌هایی که به صورت گروهی و با حضور جمعی از مردم برگزار می‌شود، مانند مراسم سحری و افطار، حتماً بهداشت فردی را هنگام استفاده از سرویس‌های بهداشتی و قبل از خوردن غذا رعایت کنند.

انتهای پیام/72011/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول