اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرقند پیش‌بینی کرد

برداشت 9 هزار تن خرما در قصرقند

فرماندار قصرقند گفت: با توجه به شرایط آب و هوای مساعد شهرستان قصرقند، پیش‌بینی می‌شود بیش از 9 هزار تن خرما از سطح نخیلات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

برداشت 9 هزار تن خرما در قصرقند

کوروش محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قصرقند اظهار داشت: همزمان با هفته دوم ماه مبارک رمضان، کار برداشت خرما از باغات شهرستان قصرقند آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 9 هزار تن خرما از باغات قصرقند برداشت می‌شود، اضافه کرد: کوتومی، نگال، آبدانان، شکری، آبو، ربی، وش کنک از زودرس‌ترین انواع خرما در این شهرستان هستند که برداشت آنها از نیمه دوم خردادماه آغاز می‌شود.

این مسئول بیان داشت: بیشترین خرمای تولیدی قصرقند از نوع مضافتی است که به سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و پاکستان صادر می‌شود.

محمدی ادامه داد: امسال با توجه به مساعد بودن آب و هوای منطقه، پیش‌بینی می‌شود بیش از 9 هزار تن خرما برداشت و به بازارهای داخل و خارج از کشور صادر شود.

فرماندار قصرقند ابراز داشت: توجه به فرآوری محصول خرما و ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان قصرقند ضروری است.

وی گفت: از تمام تولیدات خرما حتی پوست درخت و هسته آن نیز می‌توان بهره‌برداری اقتصادی کرد اما در این مورد تاکنون هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است.

این مسئول اذعان داشت: شاید خرما به دلیل شیرینی، بسیار کمتر مصرف شود اما باید این محصول را با فرآوری به محصولات متعدد و جذاب دیگری تبدیل کرد که می‌توان به مربای خرما، لواشک خرما، شیره خرما و صدها محصول دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول