اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ریزش خرما در عنبرآباد و نگرانی کشاورزان

گرمای شدید چند روز گذشته در بخش جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد و وزش توفان سبب شد که 40 درصد از محصولات خرمای کشاورزان به زمین بریزد.

ریزش خرما در عنبرآباد و نگرانی کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، گرمای شدید چند روز گذشته در بخش جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد و وزش بسیار تند باد سبب شد که حدود 40 درصد از محصولات خرما به زمین بریزد و سبب نگرانی مردم این منطقه شده است.

مردم روستاهای حاجی‌آباد، گزآباد،غیک و روستاهای توابع در گفت‌گو با خبرنگار فارس در عنبرآباد از وضعیت ریزش خرماها بسیار نگران بودند و از مسئولان بیمه ابراز نارضایتی داشتند.

ماشاءلله مشایخی از کشاورزان این منطقه به خبرنگار فارس گفت: ریزش خرما امسال شدت بالایی گرفته ‌و تنها منبع درآمد مردم منطقه کشاورزی است و هیچ منبع درآمدی دیگر ندارند.

وی افزود: تمام کشاورزان منطقه خرمای خود را پیش فروش کردند و بیعانه از دلالان گرفته‌اند که با ریزش این محصولات تمام دسترنج کشاورزان به هدر رفته است.

مشایخی عنوان کرد: در پی ریزش شدید خرما و مراجعه به اداره بیمه تاکنون هیچ‌گونه کار کارشناسی صورت نگرفته و پاسخ درستی به کشاورزان داده نشده است.

طاهری معاون جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: بیش از 400 هکتار از نخیلات عنبرآباد به صورت شدید در حال ریزش است که سبب نگرانی کشاورزان شده است.

وی افزود: محصول خرما ریزش طبیعی دارد، اما امسال به دلیل گرمای شدید و بادهای تند بیش از 40 درصد محصول خرما در عنبرآباد تاکنون به زمین ریخته شده است.

انتهای پیام/80005/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول