اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

11 مرکز آماده خرید گندم از تولیدکنندگان در قزوین هستند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی 92-91 تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از سوی اداره غله و خدمات بازرگانی استان قزوین آماده شده و 11 مرکز، آماده خرید گندم تولیدکنندگان هستند.

11 مرکز آماده خرید گندم از تولیدکنندگان در قزوین هستند

حسن جلیلوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به پیگیری انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و افزایش نرخ خرید گندم از هفت هزار و 200 به هشت هزار ریال اظهار داشت: با این افزایش قیمت، کشاورزان رغبت بیشتری به تحویل گندم برداشت شده به مراکز خرید دارند.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت یادشده شامل تمام کسانی که از اول فصل برداشت گندم، محصول خود را تحویل مراکز خرید دولتی داده‌اند نیز می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین سطح برداشت گندم آبی در این استان را تاکنون حدود 60 هزار هکتار و گندم دیم را 45 هزار هکتار برآورد کرد.

جلیلوند افزود: سطح برداشت جو آبی حدود 43 هزار هکتار و جو دیم حدود 13 هزار هکتار در مزارع استان قزوین است.

وی میانگین برداشت جو آبی را سه هزار و 400 و جو دیم را 700 کیلوگرم در هکتار تاکنون اعلام کرد که به دلیل پراکنش نامناسب بارش در سال زراعی جاری با افت عملکرد مواجه بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: ارقام جو آبی شامل بهمن، ریحان و نصرت و جو دیم آبی است.

جلیلوند به نحوه برداشت گندم در سطح مزارع استان قزوین اشاره کرد و گفت: عملیات نظارت بر برداشت گندم و جو و نظارت بر فعالیت 450 دستگاه کمباین‌­های مهاجر و داخلی با مشارکت اکیپ‌های کارشناسان بخش خصوصی در حال انجام است.

وی بیان کرد: این اکیپ‌ها به طور مستمر و تمام وقت نسبت به رفع نقص و کاهش ضایعات برداشت کمباین‌های فعال هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشاورزان خواست تا با اکیپ‌های کنترل کمباین‌ها در جلوگیری از فعالیت کمباین‌های فاقد برچسب تأیید فنی سازمان جهاد کشاورزی و غیر استاندارد اقدام کنند.

به گفته جلیلوند؛ در سال زراعی جاری با معرفی دو رقم جدید گندم آبی تحت عناوین پیشگام و اروم به کشاورزان نتیجه مطلوبی در سطح مزارع به دست آمده است.

وی با اشاره به کیل­‌گیری انجام شده از سوی اکیپ­‌های کارشناسی عنوان کرد: حداکثر برداشت ارقام گواهی شده جدید حدود 12 هزار و 600 کیلوگرم در هکتار در شهرستان البرز بوده که این رقم نشانگر ظرفیت منطقه در تولید این محصول استراتژیک است.

انتهای پیام/2667/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول