اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد

برداشت 59 هزار تن گندم در آزادشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر از جمع‎آوری 59 هزار تن گندم در سطح این شهرستان خبر داد.

برداشت 59 هزار تن گندم در آزادشهر

حبیب‎الله بذرافشان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: میزان برداشت جو شهرستان پنج هزار تن و میزان برداشت کلزا 6 هزار تن بوده است که بخش زیادی از این سه محصول توسط شرکت تعاونی‎های روستایی و دولت خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه 15 هزار و 425 هکتار از اراضی شهرستان آزادشهر آبی است، اذعان داشت: حدود 10 هزار هکتار از این اراضی که بیشتر هم زیر کشت گندم، جو و کلزا بوده بعد از برداشت محصول زیر کشت شالی و سویا قرار گرفته است.

 

 

فروش محصولات سبزی صیفی آزادشهر در بازارهای گلستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر اضافه کرد: میزان برداشت سبزی صیفی شهرستان در سال زراعی جاری 21 هزار تن است که بخش زیادی از این محصول در بازارهای استان به فروش رسیده و بخشی هم به بازارهای استان‎های همجوار و تهران ارسال شده است.

بذرافشان میزان تولید سیب زمینی شهرستان آزادشهر را 4 هزار و 250 تن اعلام کرد و گفت: قیمت خوب این محصول رضایت کشاورزان را به  همراه داشته که انشاالله با یک برنامه‎ریزی دقیق و جامع و استفاده از کارشناسان این اتفاق در مورد سایر محصولات کشاورزی هم صورت بگیرد. 

کوهستان‎های بخش «چشمه‎ساران» مستعد کشت حبوبات و باغات میوه

وی زمین‎های زراعی کوهستان‎های بخش «چشمه‎ساران» حدفاصل شهرستان‎های آزادشهر و شاهرود را مستعد پرورش حبوباتی مثل عدس، لپه، ماش، نخود و لوبیا اعلام و تصریح کرد: امسال یک‎هزار و 250 تن حبوبات از زمین‎های این منطقه کوهستانی برداشت شده، ضمن اینکه میزان برداشت محصولات باغی بالغ بر 20 هزار تن بوده که بخشی از آن مربوط به کوهستان‎های بخش «چشمه‎ساران» شامل گیلاس، آلبالو، زردآلو و گردو است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر، میزان برداشت نباتات علوفه‎ای شهرستان را 28 هزار تن و میزان تولید عسل را 39 تن، گوشت قرمز، یک‎هزار و 530 تن، گوشت سفید 9 هزار و 500 تن، شیر 17 هزار و 690 تن و آبزیان را 186 تن اعلام کرد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول