اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قروه خبر داد

خرید بیش از 14 هزار تن محصول از گندم‌کاران قروه‌ای/ تعلل در پرداخت بهای گندم کشاورزان

در حالی که مدیر جهاد کشاورزی قروه از خریداری 14 هزار و 725 تن محصول از گندم‌کاران قروه‌ای خبر می‌دهد، کشاورزان می‌گویند پول گندم آنان از 23 تیرماه پرداخت نشده است.

خرید بیش از 14 هزار تن محصول از گندم‌کاران قروه‌ای/ تعلل در پرداخت بهای گندم کشاورزان

مدیر جهاد کشاورزی قروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: کار برداشت محصول در 42 درصد از مزارع این شهرستان به وسعت 35 هزار و 280 هکتار صورت گرفته و بیش از 38 هزار تن محصول از این سطح برداشت شده است.

خسرو کریمی‌پناه با اشاره به فعالیت 7 مرکز خرید تعاون روستایی و 2 سیلوی صنعتی در زمینه خرید گندم به نرخ تضمینی از افزایش بهای خرید گندم از 720 تومان به 800 تومان خبر داد و افزود: با اعلام نرخ جدید روند خرید گندم از کشاورزان رونق خوبی یافته است.

وی با بیان اینکه معادل گندم خریداری شده از سوی مراکز خرید، توسط دلالان هم خریداری شده است، تصریح کرد: 10 هزار و 83 ‌تن گندم نیز هنوز نزد کشاورزان بوده و به مراکز خرید تحویل نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی قروه با اشاره به اینکه بانک سپه موظف شده بود 24 ساعت پس از تحویل گندم کشاورزان از سوی مراکز خرید و سیلوهای صنعتی پول آنان را پرداخت کند، تصریح کرد: این بانک از 23 تیرماه تاکنون مطالبات کشاورزان را پرداخت نکرده است.

کریمی‌پناه افزود: مسئولان بانک سپه دلیل عدم پرداخت وجه گندم کشاورزان را عدم تأمین اعتبار لازم از سوی دولت عنوان کرده‌اند.

گفتنی است؛ امسال 85 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی قروه زیر کشت گندم قرار گرفته است که پیش‌بینی می‌شود 135 هزار تن گندم از آن برداشت شود.

انتهای پیام/79009/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول