اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان تأکید کرد

ضرورت جلوگیری خروج گندم از همدان / اعمال مدیریت دقیق در مراکز خرید گندم

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان گفت: مراکز خرید گندم و نیروی انتظامی باید از خروج گندم به دیگر استان‌ها جلوگیری کنند تا پایانه‌های حمل و نقل چه با بارنامه و چه بدون آن گندمی از همدان خارج نکنند.

ضرورت جلوگیری خروج گندم از همدان / اعمال مدیریت دقیق در مراکز خرید گندم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز در ستاد اجرایی بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید به وضعیت کشاورزی شهرستان در راستای توسعه آن کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه گندم به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک در کشور محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: این محصول روز به روز جایگاه واقعی خود را در بین مردم پیدا کرده و نباید به آن نگاه بخشی و دستگاهی داشت.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه ما در همدان با افت شدید آب‌های زیرزمینی مواجه شده‌ایم، افزود: شهرستان همدان با وضعیت بسیار نامناسب کمبود آب مواجه شده به طوری که در بین 9 شهرستان وضعیت پایین‌تری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زمان خرید گندم در همدان کمی به تأخیر افتاده است گفت: همه استان‌ها خرید گندم را انجام داده‌اند و این تأخیر در خرید گندم در استان همدان باعث ایجاد فاصله در بین دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده شده است.

محمدی تصریح کرد: در بسیاری از مسائل وجود اختلاف نظر در قیمت خرید باعث تردید کشاورزان در ارائه محصول گندم به مراکز خرید مجاز می‌شود که در این راستا اداره غله باید زودتر اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید مانع از خروج گندم از همدان شد، ادامه داد: با توجه به اینکه گندم از طریق دلالان از همدان خارج می‌شود باید جلوی این کار را گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی همدان ادامه داد: اگر مشکلاتی در نقاط مختلف در خرید گندم وجود دارد باید سریع حل شود تا در اسرع وقت گندم‌های کشاورزان را خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه گندم همدان در کشور جزء مناسب‌ترین گندم شناخته شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته بازگشت گندم به همدان باعث شد تا در مرغداری‌ها از آن استفاده شود که امسال باید مانع از بروز این اتفاق شویم.

محمدی خطاب به مدیرجهاد کشاورزی شهرستان همدان تأکید کرد: مدیریت خاص و دقیقی در مراکز خرید گندم در شهرستان‌ها انجام شود تا گندم همدان به استان‌های مرکزی، کرمانشاه و استان‌های مجاور فرستاده نشود.

وی با اشاره به مصوبات استانی در صورت امکان خواستار افزایش مراکز خرید گندم شد و افزود: در خصوص موضوع کرایه حمل گندم کشاورزان که دغدغه آنها است باید گفت که کرایه را کارخانجات به کشاورزان پرداخت می‌کنند که این موضوع برای کاهش دغدغه کشاورزان باید اطلاع رسانی شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان بیان داشت: مراکز خرید و خدمات کشاورزی و همچنین نیروی انتظامی باید از خروج گندم به دیگر استان‌ها جلوگیری کنند تا پایانه‌های حمل و نقل چه با بارنامه و چه بدون آن گندمی از استان خارج نکنند.

وی در خصوص کاهش نزولات آسمانی در اقدام برخی کشاورزان به کشت دوم سیب زمینی، اضافه کرد: آبی که سالیان سال در سفره‌های زیرزمینی جمع شده است نباید با مصرف بی‌رویه برخی کشاورزان با افت شدید مواجه شود چرا که ما را با پدیده فروچاله مواجه می‌کند.

محمدی به یک نمونه از این فروچاله اشاره و بیان داشت: در حوالی روستای همه‌کسی فامنین یک گودال عظیم ایجاد شده که نتیجه افت آب‌های زیرزمینی است و باید توجه داشت که در بعضی جاها برای تأمین آب شرب، چاه به عمق 400 متر حفر می‌شود.

وی با تأکید براینکه کشت دوم نباید ادامه داشته باشد، گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله امور آب، توزیع نیروی برق، شرکت برق، سازمان جهاد کشاورزی در راستای عدم ارائه امکانات به کشاورزانی که کشت دوم را شروع کرده اند، انجام دهند تا از این کاری که به کشاورزی استان ضربه وارد می‌کند جلوگیری شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان افزود: تاکنون در 50 هکتار از اراضی کشت دوم انجام شده که با کمک دستگاه‌های ذیربط باید از فرهنگ شدن آن در بین کشاورزان جلوگیری شود.

انتهای پیام/89024/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول