اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد

خسارت 30 درصدی به مزارع گندم نیشابور

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور گفت: خسارت حداقل30 درصدی به گندم در تونل باد قلعه‌وزیر بخش زبرخان تا حسین‌آباد جنگل بخش میان‌جلگه این شهرستان به وجود آمد.

خسارت 30 درصدی به مزارع گندم نیشابور

رضا جباران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: متاسفانه وزش طوفان‌های اخیر و بادها سبب افت کمی و کیفی محصول گندم تولیدی نیشابور در همه مناطق شد.

وی با اعلام خبر بیش از 14 میلیارد تومان خسارت وارده به کشاورزی نیشابور، اظهار امیدواری کرد: صندوق بیمه کشاورزی بتواند بخش زیادی از خسارات وارده به کشاورزان را جبران کند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور یادآور شد: محصول آلوی نیشابور نیز 30 درصد خسارت دیده و در مجموع بسیاری از باغاتی که گل‌های زودهنگام داشتند بر اثر این عوامل آسیب دیدند.

جباران گفت: سرمازدگی و نبود بارندگی موثر در فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه به میزان صد درصد سبب نابودی محصول تولیدی باغات هلوی این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه هنوز خسارات قطعی برای ارسال به صندوق بیمه محصولات کشاورزی و دیگر نهادهای ذی‌ربط مشخص نشده است، گفت: البته آفات و بیماری‌ها در کاهش کمی و کیفی محصولات تولیدی زراعی و باغی شهرستان موثرند اما این موضوع موج خرابی و خسارت به تولید کشاورزی نیشابور ایجاد نکرده است.

انتهای پیام/70001/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول