اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان خبر داد

خریداری 100 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 100 هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط مراکز خرید گندم بخش دولتی استان از کشاورزان خریداری شده است.

خریداری 100 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: میزان خرید گندم به صورت روزانه در کردستان بیش از 12 هزار تن است.

وی بیشترین و کمترین خرید گندم را مربوط به شهرستان بیجار به میزان بیش از 42 هزار تن و بانه 231 تن ذکر کرد و افزود: بعد از شهرستان بیجار بیشترین خرید گندم به ترتیب در قروه، سقز، دیواندره، دهگلان، کامیاران، سنندج و مریوان صورت گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: میانگین قیمت خرید گندم از کشاورزان توسط مراکز خرید 728 تومان به ازای هر کیلوگرم برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان تصریح کرد: با توجه به ابلاغ افزایش 80 تومانی قیمت خرید تضمینی گندم توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی بدون شک به تمامی کشاورزان استان که محصول خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند مابه‌التفاوت پرداخت می‌شود.

صالحی از رشد 37 درصدی میزان خرید گندم در استان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال 90 خبر داد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تا به امروز 100 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که این میزان در سال 90 در این بازه زمانی 73 هزار تن بوده است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته چون خرید گندم به صورت توافقی صورت گرفت میزان خرید گندم کل استان 26 هزار تن بوده است.

این مسئول اضافه کرد: تعداد مراکز خرید گندم در سطح استان 108 مرکز بوده که از این تعداد 96 مرکز آن مربوط به شبکه شرکت‌های تعاونی و 12 مرکز باقی مانده نیز شامل سیلوهای بخش دولتی و خصوصی است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: تمامی مراکز کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/79003/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول