اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رامیان خبر داد

خرید تضمینی 17400 تن گندم از کشاورزان رامیانی

مدیر جهاد کشاورزی رامیان گفت: 17 هزار و 400 تن از محصول گندم کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

خرید تضمینی 17400 تن گندم از کشاورزان رامیانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمزه مهاجر صبح امروز در جمع مدیران شهرستان رامیان اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم شهرستان 13 هزار هکتار بوده و پیش‎بینی می‎کنیم بالغ بر 42 هزار تن گندم توسط کشاورزان جمع‎آوری که از این مقدار 17 هزار و 400 تن توسط مراکز خرید دولتی و بخشی از آن هم توسط مراکز خرید آزاد و غیردولتی خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت خرید گندم در سطح شهرستان مثل بسیاری از نقاط استان 720 تا 780 تومان متغیر بوده و بخشی از گندم کشاورزان هم برای مصرف سالیانه و یا فروش در روزها و ماه‎های آینده در اختیار خود کشاورزان و همچنین سیلوهای نگهداری گندم قرار دارد.

 

 

برداشت 6 هزار و 750 تن کلزا از مزارع رامیان

مدیر جهاد کشاورزی رامیان سطح زیر کشت کلزا زمین‎های زراعی شهرستان را 2 هزار و 700 هکتار اعلام کرد و اذعان داشت: 6 هزار و 750 تن کلزا از این مزارع برداشت و میانگین برداشت در واحد هکتار 2 هزار و 500 کیلوگرم است و قیمت خرید آن از یک‎هزار و 500 تومان تا یک‎هزار و 700 تومان متغیر بوده است.

مهاجر سطح زیر کشت شالی در محدوده شهرستان رامیان را 3 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و افزود: کارشناسان بخش کشاورزی با کشت این محصول در منطقه و حتی استان موافق نیستند و اصلی‎ترین دلیل آن هم حفظ منابع آبی و سفره‎های زیرزمینی آب است که امیدواریم  کشاورزان در این مورد با مسئولان مرتبط با بخش کشاورزی هماهنگ باشند.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری 3 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان هم زیر سویا قرار دارد و در کنار آن کشت دانه‎های روغنی مثل لوبیا به عنوان کشت جایگزین گندم مورد توجه کشاورزان قرار داشته است.

توت‎فرنگی و هلوی زودرس 60 روزه از قیمت خوبی برخوردار بود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان با اشاره به 600 هکتار از اراضی شهرستان که زیر کشت توت‎فرنگی قرار دارد، تصریح کرد: این محصول بیشتر در حوالی شهر دلند و روستاهای گلند، سنگستان و سفیدچشمه و بخشی از منطقه فندرسک و روستاهای شفیع‎آباد، نقی‎آباد، شیرآباد و مازیاران کشت و امسال از قیمت خوبی برخوردار بود، ضمن اینکه قیمت هلوهای زودرس 60 روزه هم نسبت به سایر محصولات باغی بهتر بوده است.

اضافه می‎شود در سطح شهرستان رامیان 3 هزار و 832 هکتار باغ از انواع هلو، شلیل، آلو، زیتون، پرتغال، خرمالو و گردو کشت می‎شود.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول