اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

امسال حدود 111 هزار تن گندم در استان سمنان تولید می‏شود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برآورد برداشت 111 هزار تن گندم از مزارع آبی و دیم استان در سال ‏جاری خبر داد.

امسال حدود 111 هزار تن گندم در استان سمنان تولید می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، امیر رضوی صبح امروز در گفت‏ وگو با خبرنگاران در این ‏باره اظهار کرد: عملیات برداشت گندم در استان سمنان با 300 دستگاه کمباین از خرداد ماه در مناطق گرمسیر استان شروع است و تا دهه اول مرداد ماه در مناطق سردسیر استان به پایان می‏رسد.

وی افزود: در سال ‏جاری بیش از 36 هزار هکتار از مزارع آبی و دیم استان به کشت گندم اختصاص داشت.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: شهرستان میامی با 15 هزار و 500 هکتار اراضی زیرکشت بذر گندم آبی و دیم بیشترین سطح را به خود اختصاص داده بود و شهرستان‏های شاهرود با 7 هزار و 785 هکتار و گرمسار با 5 هزار و 500 هکتار در رتبه‏ های بعدی بودند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: برای کشت گندم آبی در سال زراعی جاری (92-91) با حدود هفت هزار نفر از کشاورزان گندم کار برای کشت ارقام آبی پیشتاز، سایونز، الوند، گاسکوژن، کویر و ارقام دیم کوهدشت، آذر دو و زاگرس قرارداد کشت بسته شده است.

رضوی بیان کرد: در هر شهرستان یک تا دو شرکت خدمات مشاوره‏ ای در کنار کارشناسان بخش دولتی بر عملیات کاشت تا برداشت نظارت داشتند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآوری کرد: هم‏زمان با برداشت گندم کار خرید این محصول نیز توسط مراکز خرید در سطح استان با نرخ تضمینی درحال انجام است.

انتهای پیام/2249/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول