اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان:

حامیان طرح اکرام یک میلیارد ریال به ایتام زنجانی کمک کردند

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان از کمک یک میلیارد ریالی حامیان طرح اکرام به ایتام مددجوی زنجانی خبر داد.

حامیان طرح اکرام یک میلیارد ریال به ایتام زنجانی کمک کردند

اصغر پناهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت ایتام یکی از کارهای پسندیده در دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) همواره در رسیدگی به ایتام پیشگام بودند و صحابه خود را نیز به انجام این امر مهم تاکید می‌کردند، تصریح کرد: در بسیاری از آیات قرآنی نیز به این امر اشاره و صراحتاً بر انجام آن تاکید شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با بیان اینکه این نهاد نیز در راستای عمل به سنت‌های حسنه اقدام به اجرای طرح اکرام ایتام می‌کند، افزود: حامیان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی و یا دفاتر کمیته امداد نسبت به قبول کفالت ایتام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح اکرام ایتام شناسنامه‌های آنها در اختیار حامیان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: حامیان مجاز هستند به میزان تمایل و توانایی مالی که دارند کفالت ایتام را قبول کنند.

پناهی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 700 یتیم زیرپوشش کمیته امداد شهرستان زنجان هستند، تصریح کرد: همچنین 3 هزار حامی نیز با کمیته امداد شهرستان زنجان همکاری دارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان تصریح کرد: طی سه ماه نخست امسال یک میلیارد و 750 میلیون ریال از سوی حامیان به ایتام زیرپوشش کمیته امداد شهرستان زنجان کمک شده است.

*بازدید از خانواده‌های ایتام در قالب طرح مفتاح‌الجنه

وی در ادامه به سایر اقدامات حامیان در راستای حمایت از ایتام اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مفتاح‌الجنه در قالب بازدید از خانواده‌های ایتام از دیگر حمایت‌هایی است که حامیان انجام می‌دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح اکرام ایتام حامیان با بازدید از محل زندگی ایتام با مشکلات آنها آشنا شده و مبالغی را به صورت نقدی و غیرنقدی به خانواده‌های آنها کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح مفتاح‌الجنه در قالب بازدید، تفقد و دلجویی از خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد اجرایی می‌شود، اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح مسئولان و خیرین با حضور در محل زندگی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد ضمن آشنایی با مشکلات مددجویان پس از بازدید هدایایی را به خانواده‌ها می‌دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه از آغاز ماه رمضان امسال نیز اجرای طرح مفتاح‌الجنه در این شهرستان آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون از 25 خانوار مددجوی زنجانی بازدید و 40 میلیون ریال به آنها کمک شده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز خیرین، حامیان و مسئولان به منظور مشارکت ‌در طرح مفتاح‌الجنه می‌توانند با هماهنگی کمیته امداد این اقدام حسنه را انجام دهند.

پناهی در ادامه با اشاره به اینکه تقریباً اغلب طرح‌های مشارکتی کمیته امداد در این ایام اجرایی می‌شود، افزود: خیرین و نیکوکاران می‌توانمند با هماهنگی این نهاد در اجرای این طرح حسنه سهیم شوند.

انتهای پیام/73005/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول