اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان خبر داد

حمایت کمیته امداد از 103 هزار مددجوی کردستانی

قائم‌‌مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان از حمایت مستمر این نهاد از 103 هزار مددجوی استان خبر داد.

حمایت کمیته امداد از 103 هزار مددجوی کردستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا طاهری صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت رئیسه اصناف توزیعی خدماتی و نماینده اصناف تولیدی استان در سنندج اظهار کرد: این تعداد مددجو در قالب بیش از 50 هزار خانوار از خدمات مختلف این نهاد بهر‌ه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه 54 درصد از مخاطبان کمیته امداد را روستایی و 46 درصد را مددجویان شهری به خود اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: کمک نقدی، وام قرض ‌الحسنه، کمک درمان، تعمیر مسکن، اجاره یا ودیعه مسکن، احداث مسکن، هدیه ازدواج، جهیزیه، وام خوداشتغالی، فرهنگی و تحصیلی از جمله خدماتی است که توسط کمیته امداد به مددجویان ارائه می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان، تلاش در راستای توانمند‌سازی مددجویان، خروج بیش از 5 هزار و 600 خانواده توانمند شده در هر سال از چرخه حمایت‌های این نهاد و تلاش در راستای تداوم نهضت توانمند‌سازی محرومین را مهم‌ترین اولویت این نهاد برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند توسعه مشارکت‌های مردمی بوده و امیدواریم بتوانیم در این راستا با کمک اقشار مختلف جامعه گام‌های خوبی در سال‌جاری برداریم.

طاهری با بیان اینکه در بحث توانمندسازی مددجویان به ویژه با توسعه بحث اشتغال‌زایی اقدامات مطلوبی طی سال‌های اخیر در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: کمیته امداد در زمینه اشتغال‌زایی برای مددجویان که یکی از اولویت‌های مهم در راستای توانمندسازی آنان است طی دو سال اخیر رتبه نخست را در بین تمامی ادارات و نهادهای استان به خود اختصاص داده است.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه از ماه مبارک رمضان نیز به عنوان ماه مغفرت، پاکی از گناهان و دستگیری از نیازمندان و محرومین نام برد و گفت: این ماه الهی ظرفیت خوبی برای کمک به نیازمندان و تلاش در راستای رفع مشکلات آنان است.

طاهری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی هر ساله در کنار انجام وظایف ذاتی خود طرح اطعام نیازمندان و اکرام ایتام را به صورت جدی‌تری دنبال می‌کند، گفت: اطعام نیازمندان، اکرام ایتام، طرح مفتاح‌الجنه، جشن گلریزان و جنگ رمضان از برنامه‌های این نهاد در راستای جذب کمک‌های افراد خیر برای رفع مشکلات جامعه هدف این نهاد است.

وی خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیته امداد و نماینده اصناف تولیدی توزیعی سنندج برای همکاری مشترک شد و گفت: تشکیل این کمیته می‌تواند در توسعه و تقویت همکاری فی‌مابین کمیته امداد و اصناف استان نقش مهمی داشته باشد.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌ و همکاری اصناف استان با کمیته امداد در سال‌های گذشته خواستار تداوم بیش از پیش این حمایت‌ها به منظور رفع مشکلات نیازمندان شد.

گفتنی است؛ نمایندگان اصناف حاضر در جلسه ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت هر چه بیشتر در برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان بر تداوم این همکاری‌ها تاکید کردند.

توزیع جیره خشک برای اطعام نیازمندان، شرکت اصناف در برنامه‌های کمیته امداد به ویژه برنامه جشن رمضان، توزیع صندوق‌های صدقه کوچک در بین اصناف و غیره از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول