اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد فارس خبر داد

برپایی دومین نمایشگاه خودکفایی مددجویان فارس

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس گفت: دومین نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات خودکفایی مددجویان کمیته امداد این استان در حال برگزاری است.

برپایی دومین نمایشگاه خودکفایی مددجویان فارس

سهراب روستایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در این نمایشگاه صنایع دستی، فرش، گلیم، صنایع چرم، حبوبات، مواد غذایی، پوشاک، نان محلی، شیرینی‌های خانگی در39 غرفه با قیمت پایین‌تر از بازار عرضه می‌شود.

وی از ایجاد 64 هزار شغل از ابتدای تشکیل این نهاد در استان فارس خبر داد و افزود: از این تعداد اشتغال 40 هزار شغل در دو سال اخیر برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی فارس ایجاد شده است.

این مسئول اضافه کرد: 42 درصد اشتغال ایجاد شده در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، باغداری، 20 درصد صنایع دستی، 26 درصد خدمات، شش درصد صنعت و معدن و پنج درصد سایر فعالیت‌های خدماتی بوده است.

روستایی گفت: در بخش آموزش بیش از 15 هزار مددجو از خدمات آموزشی این نهاد به طور رایگان بهره‌مند و یک‌هزار و 400 نفر دیگر با همکاری مراکز خصوصی و کاریابی جذب دستگاه‌های مولد اشتغال شده‌اند.

وی بیان داشت: در دو سال گذشته 12 هزار خانواده از محل اشتغال و خودکفایی از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس در پایان متذکر شد: اعتبار تخصصی کمیته امداد فارس در سال گذشته، 94 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/‌2448/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول