اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد آبپخش خبر داد

پرداخت 2.8 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان آبپخش

رئیس کمیته امداد آبپخش از پرداخت 2.8 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان آبپخش خبر داد.

پرداخت 2.8 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، علی‌اکبر جوکار شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی کارگروه ترویج فرهنگ زکات آبپخش اظهار داشت: حمایت از قشر مستضعف جامعه هدف مهمی است که کمیته امداد در قالب ماموریت‌های مختلف به آن توجه داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش خاطرنشان کرد: وجوهات شرعی بخشی مهم از کمک‌های مردمی است که با استفاده از آن می‌توانیم بخش اعظمی از نیازهای محرومین منطقه آبپخش را برطرف و مشکلات آنها را کاهش دهیم.

جوکار بیان داشت: زکات مال بخشی از حقوق اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه است که خداوند متعال در مال اقشار مرفه و ثروتمند جامعه قرار داده و ایشان با پرداخت این سهم می‌توانند به رفع پدیده فقر مالی در جوامع انسانی کمک شایانی کنند.

وی اضافه کرد: مردم این بخش از دیرباز حضوری فعال و تلاشی پررنگ در پرداخت زکات و عمل به این سنت حسنه الهی داشته اند و آنچه ستاد احیاء زکات بخش در سال‌های اخیر دنبال می‌کند سامان‌دهی مبالغ جمع‌آوری زکات برای برخورداری از امتیازات و مزایای آن است. 

این مسئول با اشاره به نقش زکات در آبادانی مناطق اذعان داشت: عمران و آبادانی مراکز پرداخت کننده زکات از مسائلی است که ستاد زکات کشور با پرداخت معادل مورد توجه قرار داده و در این زمینه در چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی در این راستا صورت گرفته است. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش عنوان کرد: ساخت پروژه‌هایی مانند جاده‌های بین مزارع، حسینیه‌ها، مساجد و خانه‌های قرآن که اعتبارات دولتی ندارند، از موارد استفاده اعتبارات معادل است که مورد استقبال مردم بخش آبپخش نیز واقع شده است.

جوکار ابراز داشت: بحث اکرام ایتام از ماموریت‌هایی است که کمیته امداد آبپخش در سال گذشته و سال جاری به‌صورت محوری به آن توجه داشته و با تلاش‌های صورت گرفته موفق شده‌ایم رتبه اول طرح اکرام ایتام شهرستان دشتستان را به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه هر یتیم آبپخشی از سه حامی برخوردار است، افزود: کمیته امداد آبپخش 132 یتیم را تحت پوشش دارد که با جذب 360 حامی برای حمایت از ایشان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هم‌اکنون به صورت متوسط هر یتیم آبپخش از سه حامی برخوردار است.

جوکار در پایان تأکید کرد: در بحث اشتغال‌زایی کمیته امداد آبپخش مطلوب‌ترین عملکرد را داشته و در سال گذشته شاهد تشکیل 307 پرونده تسهیلات اشتغال برای مددجویان این کمیته امداد بودیم که با اعتبار 2.8 میلیارد تومانی این امر محقق شده است.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول