اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد قزوین خبر داد

اجباری شدن استاندارد برای 299 کالای تولید داخل در قزوین

مدیرکل استاندارد قزوین از اجباری شدن استاندارد برای 299 قلم کالای تولید داخل، افزون بر کالاهایی که پیش از این مشمول مقررات استاندارد اجباری بود، خبر داد.

اجباری شدن استاندارد برای 299 کالای تولید داخل در قزوین

محمودرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در راستای مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر تولیدات صنعتی تولید داخل، مهلت مقرر برای استانداردسازی 299 قلم کالای تولید داخل از ابتدای تیر ماه 92 به پایان رسید.

وی افزود: از این پس تولید، تمرکز و عرضه این محصولات بدون داشتن نشان استاندارد ممنوع است و در صورت مشاهده این کالاها در مراکز عرضه، نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌شود.

طاهری تصریح کرد: این تعداد کالا در مرحله نخست طرح توسعه جامع استانداردسازی (تجا) با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ارتقای کیفیت محصولات ساخت داخل، مشمول مقررات استانداردهای اجباری شده‌اند.

وی افزود: به مرور در مراحل بعدی این طرح، تمام کالاهای تولیدی باید براساس استاندارد مشخصی تولید و عرضه شوند.

طاهری اضافه کرد: با وجود به پایان رسیدن مهلت دریافت نشان استاندارد برای این فرآورده‌ها، اداره کل استاندارد قزوین آمادگی کامل برای همکاری با تولیدکنندگان و رسیدگی خارج از نوبت به درخواست این واحدهای تولیدی را دارد.

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: همشهریان و تولیدکنندگان با مراجعه به وبگاه اداره کل استاندارد قزوین به نشانی http://standard-qazvin.ir می‌توانند از کالاهای مشمول فاز نخست این طرح آگاهی یابند.

انتهای پیام/2667/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول