اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد

ایجاد 180 کارگاه آموزش مهارت حرفه‌ای محصول‌محور/ تدوین 5 هزار استاندارد آموزش شغلی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای از ایجاد 180 کارگاه آموزش مهارت حرفه‌ای محصول‌محور در کشور خبر داد.

ایجاد 180 کارگاه آموزش مهارت حرفه‌ای محصول‌محور/ تدوین 5 هزار استاندارد آموزش شغلی

کورش پرند در حاشیه همایش کودک و رایانه در سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر لزوم توسعه آموزش‌های محصول‌محور در کشور اظهار کرد: به منظور یادگیری کارآموزان از چگونگی تولید، بازاریابی و فروش محصولات، 180 کارگاه آموزشی و تولیدی محصول محور در کشور راه‌اندازی و کار با سرعت خوبی در حال جلو رفتن است.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، این کار برنامه‌ای تجربه شده است که ضمن توسعه اشتغال‌زایی می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد شبکه‌های ملی آموزش فنی و حرفه‌ای با توجه به ظرفیت‌های مشترک در بین استان‌های مختلف در سطح کشور باشد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بر روی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای رفع مشکل بیکاری و موفقیت کشور در بسیاری از حوزه‌ها است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به تدوین 5 هزار استاندارد آموزش شغلی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: بحث بومی‌سازی رشته‌های آموزشی با توجه به نیاز و ظرفیت‌های موجود در هر منطقه به صورت جدی مورد توجه و در این راستا اقدامات خوبی در هر استان انجام شده است.

پرند به برگزاری دوره‌های کودک رایانه و اهداف برگزاری آن اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و همچنین گسترش و فراگیر نمودن آموزش‌های مهارتی در جامعه، آموزش کودکان در برنامه کاری این سازمان قرار گرفت و نخستین دوره آموزشی«طرح کودک رایانه» برای نخستین بار در سنندج اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در بحث کودک رایانه 5 سطح پیش‌بینی شده است که نخستین سطح آن مرحله مقدماتی است که بچه‌ها با شرح وظایف و عملکرد و قسمت‌های مختلف کامپیوتر آشنا می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه در مورد برگزاری این دوره‌ها در روستاها تا کنون برنامه‌ریزی نشده است، تصریح کرد: اما در بحث توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور تیم‌های سیار در طول سال کارهای بسیار خوبی در سطح روستاها انجام می‌شود.

پرند در مورد ارزیابی خود در مورد عملکرد اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب استان به ویژه در بحث گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعت ظرفیت برای کار بیشتر وجود دارد.

وی افزود: نگاه سازمان فنی و حرفه‌ای به کردستان با توجه به منابع طبیعی، منابع انسانی و استراتژیک استان یک نگاه ویژه است و در راستای کمک به آن از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان با بیان اینکه حرکت‌ها و کارهایی که طی چند سال اخیر به ویژه با مدیریت توانمند مدیرکل حاضر  مدیرکل اسبق این اداره‌کل و نگاه مسئولین استانی قابل تقدیر است، افزود: امیدواریم با تشکیل شورای مهارت و یکپارچه کردن آموزش‌های مهارتی شاهد ارتقا و توسعه هر چه بیشتر آموزش‌های مهارتی در استان باشیم.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول