اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان:

90 درصد واحدهای تولیدی فعال کردستان پروانه استاندارد دارند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان گفت: در حال حاضر 90 درصد از واحدهای تولیدی فعال پروانه استاندارد دارند.

90 درصد واحدهای تولیدی فعال کردستان پروانه استاندارد دارند

نجم‌الدین شیخ‌عطاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: استاندارد کنترل کیفی محصولات و تطبیق آن با استاندارد ایران است و استاندارد استان کردستان از لحاظ عملکردی در بین 10 استان اول کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سه سال قبل اداره‌کل استاندار کردستان در رده سوم بوده اما به دلیل کمبود امکانات، بودجه، اعتبار و نیروی کار دچار مشکل شده‌ایم.

وی افزود: هرساله برنامه و اعتبارات خاصی به استاندارد اختصاص داده می‌شود که در سال گذشته مهم‌ترین تبلیغات به شورت یک عروسک که نماد استاندارد بوده است در برنامه های کودک تلویزیون«ببوله‌ی نیشتمان» نمایش داده شده است.

به گفته شیخ‌عطاری، در حال حاضر اطلاع رسانی به صورت چاپ تبلیغات به مصرف کنندگان ارائه می‌شود و در بحث آموزش و پرورش به صورت بازدید دبیرستانی از آزمایشگاه و ادارات صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد در سه ماهه اول سال جاری 7 پروانه استاندارد صادر شده است که این آمار در مجموع در سال گذشته 69 پروانه بوده است و بیش‌بینی می‌شود بر اساس واحدهای مورد نیاز 40 پروانه باید صادر شوند و اکنون 33 واحد دیگر در شرف کسب پروانه هستند.  

شیخ‌عطاری خاطرنشان کرد: امسال پروانه کسب 68 واحد تمدید شده و پروانه 30 واحد به دلیل تعطیلی واحدها و پایین آمدن کیفیت نیروی کار به حالت تعلیق درآمده است.  

وی در ادامه اضافه کرد: تعداد کل واحدهای زیرپوشش و فعال استان 292 مورد است که نمونه‌برداری از آنها به دو صورت واحدهای تولیدی و کنترل در سطح بازار صورت می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان یادآوری کرد تقریبا حدود 35 درصد از فعالیت‌های کنترلی در این اداره‌کل، 40 درصد در آزمایشگاه‌های همکار و بقیه در شهرستان‌های مراکز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد در حال حاضر استان دارای 15 آزمایشگاه بخش خصوصی است که حدود 40 درصد از فعالیت نمونه‌برداری و بازرسی استان را انجام می‌دهند.

شیخ‌عطاری در پایان اضافه کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی، سمینار و گردهمایی نقش قابل‌توجهی در ارتقای سطح کیفی تولیدات و برخورداری از نشان استاندارد دارد و این مسئله در استان نیاز به تقویت دارد.

انتهای پیام/79001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول