اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار:

روغن زیتون با استانداردهای جهانی تولید شود

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار به وجود کارخانه‌های روغن‌کشی در منطقه اشاره کرد و گفت: روش‌های تولید روغن زیتون باید با استانداردهای روز دنیا نزدیک شود.

روغن زیتون با استانداردهای جهانی تولید شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، محمد رمضانی پیش از ظهر امروز در جلسه ایستگاه تحقیقات زیتون ارتقای کیفیت روغن زیتون تولیدی را از اهداف اصلی اجرای طرح خوشه صنعتی زیتون عنوان کرد.

وی افزایش رضایت مشتریان و شکوفایی صنعت زیتون را از اهداف اجرای طرح خوشه صنعتی زیتون در رودبار دانست و اظهار کرد: رودبار قدیمی‌ترین مناطق زیتون در ایران بوده و به عنوان قطب تولید زیتون در دنیا مورد توجه است.

رمضانی ارتقای کیفیت روغن زیتون رودبار از طریق توسعه تست پانل روغن‌کشی به منظور ارتقای کیفیت روغن به سطح استانداردهای شورای بین‌المللی زیتون را سبب توسعه بیش از پیش بازار داخلی اعلام کرد.

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار با بیان اینکه ارتقای کیفیت روغن زیتون سبب امکان صادرات این محصول را فراهم می‌کند، تصریح کرد: روش‌های تولید روغن زیتون به منظور ارتقای سطح کیفی این محصول و مطرح شدن نشان‌های زیتون داخلی در بازارهای جهانی باید با استانداردهای روز دنیا نزدیک شود.

وی اجرای استاندارد ایجاد تست پانل در کارخانه‌های روغن‌کشی و کنسرو زیتون را مهم خواند و بیان کرد: اجرای دیگر استانداردهای مربوط به زیتون در بهبود کیفیت روغن و کنسرو این محصول تاثیرگذار است.

رمضانی اجرای استانداردهای روغن زیتون را دارای هزینه عنوان کرد و گفت: سود حاصل از روغن و کنسرو ممتاز بسیار بیشتر از هزینه استانداردسازی روغن زیتون است.

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار با بررسی اقتصادی روغن زیتون در جهان، خاطرنشان کرد: روغن مصرفی دنیا در سال 2011 حدود 80 میلیون تن بوده در صورتی که 120 میلیارد دلار برای روغن خوراکی در این سال هزینه شده است.

وی تولید جهانی روغن زیتون در سال 2011 را 3.2 میلیون تن دانست و یادآور شد: میزان روغن تولیدی مذکور پنج درصد تولید روغن خوراکی دنیا است.

رمضانی مبلغ پرداختی برای روغن تولیدی مذکور در جهان را 30 میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: جامعه جهانی برای پنج درصد کل تولید جهانی روغن خوراکی 25 درصد هزینه تولید جهانی روغن را پرداخت کرده است.

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار با اشاره به اینکه مصرف‌کنندگان روغن‌های خوراکی به دلیل اهمیت روغن زیتون در سلامتی بشر حاضر به پرداخت هزینه اضافی هستند، اظهار کرد: اهمیت روغن زیتون برای سلامتی بشر با پیشرفت علم بیشتر روشن می‌شود.

وی به افزایش روزافزون تقاضا برای روغن زیتون اشاره کرد و افزود: تقاضای بسیار برای روغن زیتون با کیفیت و با ارزش موجب توسعه این محصول در ابعاد مختلف شده است.

رمضانی از افزایش سطح زیر کشت زیتون در مناطق مختلف جهان خبر داد و گفت: مدیریت و نظارت شورای بین‌المللی زیتون ابعاد مختلف و شرایط جدیدی برای ارتقای تولید، فرآوری، بازاریابی و کنترل کیفیت روغن زیتون را فراهم کرده است.

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار با بیان اینکه تولید زیتون در تمام کشورهای زیتون‌خیز دنیا اقتصادی است، تصریح کرد: زمینه صادرات و ارزآوری روغن زیتون در جهان فراهم شده است.

انتهای پیام/84001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول