اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

سوخت‌های غیر‌استاندارد سبب افزایش آلودگی‌های اصفهان می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استفاده از سوخت‌های غیر‌استاندارد و عدم عرضه سوخت‌های استاندارد برای فعالیت وسایل نقلیه عمومی و خصوصی از دلایل افزایش آلودگی‌های کلان‌شهر اصفهان است.

سوخت‌های غیر‌استاندارد سبب افزایش آلودگی‌های اصفهان می‌شود

وحید فولادگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه دیزلی شدن اتوبوس‌های گازسوز اصفهان سبب افزایش آلاینده‌های زیست محیطی می‌شود، آیا شهرداری و شورای شهر برنامه‌ای برای رسیدگی به مشکل اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان دارد، اظهار کرد: استفاده اتوبوس‌های گاز‌سوز از سوخت‌های غیر‌استاندارد یکی از دلایل افزایش آلودگی هوا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز مساوی با افزایش آلودگی هوا نیست، اضافه کرد: در صورت عرضه سوخت استاندارد برای اتوبوس‌های دیزلی مشکلی در سطح شهر اصفهان از نظر افزایش آلودگی‌های زیست محیطی ایجاد نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه از دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌‌سوز مناسب‌تر این است که این اتوبوس‌ها به دلیل نبود سوخت از رده خارج شوند، تصریح کرد: با کاهش وسایل نقلیه عمومی موجود در سطح شهر مردم برای  تردد خود از وسایل نقلیه خصوصی استفاده می‌کنند و آلودگی‌های ناشی از وسایل نقلیه شخصی بیشتر از اتوبوس‌های دیزلی است.

وی با اشاره به اینکه اگر چه دیزلی شدن اتوبوس‌های شهر اصفهان امری نا‌مناسب و نا‌پسند است، اما حمل و نقل عمومی شهر به دلیل نبود سوخت مورد نیاز برای فعالیت اتوبوس‌های گاز‌سوز نباید به مخاطره بیفتد، ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی یکی از رویکرد‌ها و برنامه‌های شورای شهر به منظور کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است.

فولادگر با بیان اینکه متولیان مباحث زیست محیطی باید درصدد عرضه سوخت‌های استاندارد برای فعالیت وسایل نقلیه عمومی و خصوصی در کلان‌شهر اصفهان باشند، تأکید کرد: توزیع سوخت‌های استاندارد حجم بالایی از آلاینده‌های زیست محیطی کلان‌شهر اصفهان را کاهش می‌دهد و بهبود وضعیت آلودگی هوای اصفهان نیازمند انجام اقدامات لازم از سوی مسئولان امر برای تولید و توزیع سوخت‌های استاندارد است.

انتهای پیام/63004/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول