اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان:

سازمان اسناد ملی گیلان نیازمند مخزن نگه‌داری استاندارد است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از نبود مخزن استاندارد برای نگه‌داری اسناد در این نهاد خبر داد و ضرورت ایجاد آن را نیازمند حمایت مسئولان استان دانست.

سازمان اسناد ملی گیلان نیازمند مخزن نگه‌داری استاندارد است

حسین عباس‌نژادکارسیدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت نبود مخزن استاندارد برای نگه‌داری اسناد را از مشکلات اساسی این سازمان عنوان کرد.

وی افزود: سازمان اسناد حافظه ملی گیلان است و مجری نگه‌داری از هویت ملی این استان محسوب می‌شود و برای اینکه این حافظه ملی بتواند با قدرت و توانایی بیشتر کارهای خود را به پیش برد همه باید کمک و همکاری کنند.

این مسئول با بیان اینکه اکنون سازمان اسناد ملی گیلان بدون مخزن استاندارد است، اذعان کرد: تهیه مخزن نیازمند حمایت مسئولان استان است.

وی، اولویت کار را اسکن اسناد اهدایی ذکر کرد و گفت: اسناد با ارزش و نسخ خطی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اسکن شده و اسکن آنها در استان نگه‌داری می‌شود.

به گفته عباس‌نژادکارسیدانی، اصل اسناد با ارزش در مخزن سازمان اسناد و کتابخانه ملی در تهران به نام استان گیلان نگه‌داری می‌شود.

این مسئول افزود: با افتتاح مخزن توسط سازمان اسناد استان 7 هزار برگ سند که مربوط به اوضاع اجتماعی، سیاسی دوران گذشته گیلان است و اکنون در مخازن تهران نگه‌داری می‌شوند به استان باز می‌گردند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان، یادآور شد: در شیراز، سیستان و بلوچستان، زنجان و اردبیل مخازن استاندارد افتتاح شده‌اند و اسناد انتقالی از تهران به این استان‌ها بازگردانده شده است.

وی با تصریح بر اینکه ساخت مخزن استاندارد 500 میلیون تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: با حمایت مسئولان استان و اختصاص بودجه استانی ساخت آن در مدت شش ماه انجام می‌شود.

عباس‌نژادکارسیدانی، اضافه کرد: این مخزن می‌تواند شامل بخش‌هایی مانند نگه‌داری اسناد انتقالی دولتی، اسناد با ارزش، نسخ خطی و دستی باشد.

این مسئول با بیان اینکه ساخت مخزن کمک به حفظ هویت این مرز و بوم است، متذکر شد: سازمان اسناد مجری و متولی حفظ فرهنگ، تاریخ و هویت در سراسر کشور است و به نسل‌های آینده در شناخت هویت گذشتگان و فرهنگ و تاریخ گذشته و شناخت خود کمک می‌کند.

انتهای پیام/2300/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول