اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت امنای انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

استاندارد‌های مناسب‌سازی در ایستگاه‌های متروی اصفهان رعایت شده است

عضو هیئت امنای انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان گفت: وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو باید برای استفاده معلولان مناسب باشد و در حال حاضر استاندارد‌های مناسب‌سازی در ایستگاه‌های متروی اصفهان رعایت شده است.

استاندارد‌های مناسب‌سازی در ایستگاه‌های متروی اصفهان رعایت شده است

سید محمود نقیب‌زاده‌نائینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌های معلولان برای حضور در سطح شهر اظهار داشت: معلولان در بسیاری از موارد با مشکل عدم وجود وسایل حمل و نقل عمومی مناسب برای تردد در سطح شهر مواجه هستند.

وی اضافه کرد: تمام پروژه‌های اجرایی در سطح شهر‌ها باید از مهر مناسب‌سازی برخوردار باشند و پروژه‌های جدیدالاحداث در سطح شهر از این ویژگی برخوردار هستند.

عضو هیئت امنای انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مسئولان شهری باید در زمان اجرای پروژه‌های خود در سطح شهر از مشاوره‌های یک فرد معلول استفاده کنند، تصریح کرد: چرا که یک فرد معلول با مشاوره‌های خود می‌تواند نواقص پروژه‌های اجرایی شهر را اصلاح و برطرف کند.

نقیب‌زاده‌نائینی به پروژه متروی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه مترو، معلولان همانند افراد عادی باید بتوانند از خدمات و امکانات قطار شهری اصفهان استفاده کنند و یک فرد معلول در زمان استفاده از مترو به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی نباید با مانعی مواجه شود.

وی با اشاره به طراحی و اجرای مناسب پروژه متروی اصفهان متناسب با نیاز‌های معلولان تاکید کرد: وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو باید برای استفاده معلولان مناسب باشد و مدتی پیش تعدادی از معلولان عضو این انجمن بازدیدی را از پروژه مترو اصفهان داشته‌اند.

عضو هیئت امنای انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با بیان اینکه معلولان باید در زمان اجرای پروژه‌های شهری بازدیدی را از این پروژه‌ها داشته باشند تا در صورت وجود مانع و نقصی اطلاع‌رسانی لازم را به مسئولان برای اصلاح این موانع انجام بدهند، متذکر شد: استاندارد‌های مناسب‌سازی در ایستگاه‌های متروی اصفهان رعایت شده است.

نقیب‌زاده‌نائینی با تاکید بر اینکه معلولان به دلیل عدم وجود وسایل حمل و نقل عمومی مناسب در سطح شهر برای تردد خود باید هزینه‌های بسیار بالایی را پرداخت کنند، اذعان داشت: امیدواریم بهره‌برداری از پروژه متروی اصفهان سبب استفاده معلولان از قطار شهری شود و این موضوع راهکاری برای کاهش هزینه‌های حمل و نقلی معلولان در سطح شهر باشد.

انتهای پیام/63004/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول