اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک بازدید آموزش علمی صورت گرفت

بازدید کارشناسان کشاورزی آبیک از کشت و صنعت زیاران

کارشناسان و تولیدکنندگان کشاورزی شهرستان آبیک از واحد کشت و صنعت زیاران بازدید کردند.

بازدید کارشناسان کشاورزی آبیک از کشت و صنعت زیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، صبح امروز 20 تن از گلخانه‌داران، تولیدکنندگان قارچ و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از سایت تولید ورمی کمپوست کشت و صنعت زیاران بازدید کردند.

سایت تولید ورمی کمپوست کشت و صنعت زیاران یکی از بزرگترین واحدهای تولید ورمی کمپوست شهرستان آبیک با ظرفیت حداقل یک هزار تن در هر دوره است که به دلیل بالا بودن کیفیت محصول تولیدی، بخشی از آن به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

بنابر این گزارش، در این بازدید که بازدید آموزش علمی از سایت تولید ورمی کمپوست کشت و صنعت زیاران بود، تولیدکنندگان با نحوه تولید آشنا شدند و کارشناسان کشاورزی به بحث و تبادل‌نظر در خصوص تولید ورمی کمپوست این سایت پرداختند.

با توجه به ظرفیت مناسب شهرستان آبیک در زمینه تولید کود ورمی کمپوست و وجود بیش از 20 واحد ورمی کمپوست، این شهرستان به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق تولید کود ورمی در استان قزوین مطرح است.

شایان ذکر است با توجه به مضرات کودهای شیمیایی و اثرات مخرب آن به محیط زیست و سلامت افراد جامعه، تولید کودهای آلی یکی از اهداف جهاد کشاورزی شهرستان آبیک است.

یکی از بهترین کودهای آلی، کود ورمی کمپوست است که این نوع کود علاوه بر کمک به احیا و حفظ محیط زیست، سبب استفاده مطلوب‌تر از ضایعات کشاورزی، بقایای گیاهی و دامی و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول