اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی تأکید کرد

تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرط برخورداری از معافیت‌های مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: یکی از شروط اصلی برخورداری معافیت‌های مالیاتی، تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر است.

تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرط برخورداری از معافیت‌های مالیاتی

غلامرضا شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در قانون نظام مالیاتی کشور، معافیت‌های متعددی پیش‌بینی شده است که لازمه برخورداری از این معافیت‌ها، تسلیم به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی است.

وی با اشاره به روزهای پایانی مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان، بر لزوم تکمیل به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی تاکید کرد و افزود: در نظام مالیاتی کشور معافیت‌هایی نیز برای برخی موارد در نظر گرفته شده است که لازمه برخورداری از این تسهیلات برای مشمولان معافیت‌ها، تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در موعد تعیین‌ شده است.

شریفی با اعلام گسترده بودن دامنه معافیت‌های مالیاتی، به عنوان نمونه از وجود معافیت‌های پایه‌ای در بخش حقوق و مشاغل در سال جاری خبر داد و افزود: معافیت‌ مالیاتی از 6 میلیون و 600 هزار تومان در سال گذشته به 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: صاحبان املاک مسکونی که پایین‌تر از 200 مترمربع زیربنای مفید دارند، از پرداخت مالیات بر املاک معاف هستند.

شریفی در ارتباط با معافیت‌های مالیاتی واحدهای تولیدی، گفت: برای افرادی که در مناطق کمتر توسعه‌یافته اقدام به راه‌اندازی واحد تولیدی کنند، از زمان آغاز فعالیت خود به مدت 10 سال مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند و این امر برای راه‌اندازی واحد تولیدی در مناطق توسعه‌یافته تا چهار سال نخست در نظر گرفته می‌شود.

وی تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی و وجود پروانه کسب را از شروط اصلی برخورداری از این معافیت، برای صاحبان واحدهای تولیدی اعلام کرد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه از آمادگی دفاتر پیشخوان دولت، باجه‌های پستی و کافی‌نت‌های استان برای دریافت و ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان خبر داد.

انتهای پیام/61009/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول