اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان خبر داد

رشد 17 درصدی وصول مالیات در خوزستان‌‌

مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 551 میلیارد ریال وصولی مالیات مستقیم داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.

رشد 17 درصدی وصول مالیات در خوزستان‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محسن کاویانی در نشست خبری که شامگاه چهارشنبه 27 تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تا روز دوشنبه 24 تیرماه حدود 56 هزارو 178 اظهار نامه از اشخاص حقیقی دریافت کرده‌ایم.

وی وصولی خردادماه سال جاری را 898 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در بخش مالیات برارزش افزوده میزان وصولی در سه ماه نخست سال یک هزار و 92 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان دریافت اظهار‌نامه مالیاتی را برمبنای شیوه خود اظهاری عنوان کرد و افزود: در سال‌جاری بنا را به دریافت اظهارنامه الکترونیکی گذاشتیم و دیگر نیازی به مراجعه متقاضیان به ادارات نیست.

وی عنوان کرد: در قانون مالیات‌های مستقیم سه گروه اشخاص حقیقی بند الف، ب و ج شامل دریافت اظهار نامه مالیاتی هستند.

کاویانی ادامه داد: در سال گذشته کل اظهارنامه‌های مالیاتی دریافت شده 117 هزار و 184 اظهار نامه بود  و این درحالی است که در سال جاری و تا روز 24 تیر ماه تنها 47 درصد از میزان سال گذشته اظهارنامه از فعالان اقتصادی دریافت شده است.

وی بیان کرد: بنا براطلاع‌رسانی قبلی تا پایان روز 31 تیرماه دریافت اظهارنامه مالیاتی در استان صورت می‌گیرد، همچنین روز پنجشنبه و جمعه این هفته نیز دفاتر استان تا ساعت 4 بعد از ظهر برای دریافت اظهارنامه باز هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان ادامه داد: در روز 31 تیرماه تمام دفاتر به همراه بانک‌های ملی سراسر استان تا ساعت 9 شب مشغول دریافت اظهارنامه مالیاتی هستند.

وی با بیان این که سازمان امور مالیاتی در راستای شفاف‌سازی اقتصادی اقدام به دریافت اظهارنامه مالیاتی کرده است، افزود: در سنوات گذشته متاسفانه فعالان اقتصادی تنها صفحه نخست مشخصات هویتی خود را پر می کردند و بقیه صفحات که مهم بودند نادیده گرفته می شد، لذا انتظار می‌رود که این موضوع مورد دقت متقاضیان قرار گیرد.

کاویانی افزود:  فعالان اقتصادی می‌توانند 40 درصد اظهارنامه را به صورت نقدی و باقی آن را به صورت 6 قسط تا پایان دی ماه سال جاری پرداخت کنند.

وی ادامه داد: اگر کسی از طریق اظهارنامه دستی اقدام کند باید تمامی مبلغ اظهارنامه را به صورت نقدی پرداخت کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان عنوان کرد: اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل دارای پروانه تولیدی در اهواز نسبت به سال 90 ، 14 درصد افزایش پیدا کرده است درحالی که در سایر شهرستان‌ها این میزان تنها 12 درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: اظهارنامه مالیاتی سایر مشاغل در شهرستان اهواز 16 درصد میزان اظهارنامه سال 90 افزایش یافته است همچنین در سایر شهرستان‌ها این میزان 14 درصد افزایش پیدا کرده است.

کاویانی با بیان این که از صاحبان مشاغل درخواست داریم اظهارنامه خود را در چارچوب مشخص ارایه دهند، افزود: 15 درصد اظهارنامه‌ها به صورت اتفاقی بررسی می‌شود و 85 درصد باقی مانده دیگر بدون بررسی مورد قبول واقع می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این که ظرف چند روز آینده چند هزارنفر برای دریافت اظهارنامه به ادارات مراجعه می کنند توصیه می‌کنیم که متقاضیان زمان تسلیم اظهارنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان گفت: خوزستان از نظر حجم وصول مالیات معمولا بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم قرار دارد و همچنین از نظر دریافت اظهارنامه مالیاتی تا روز 24 تیرماه در رتبه دوازدهم کشوری قرار دارد و این درحالی است که در این بخش رتبه ما در سال گذشته سی‌ام کشوری بوده است.

وی افزود: یک سری اصناف همچون فروشندگان و سازندگان طلا، فروشندگان آهن آلات، فروشندگان لوازم صوتی و تصویری، فروشندگان انواع رایانه و قطعات سخت افزاری، فروشندگان ماشین های اداری و لوازم و تجهیزات مربوط به آن ها، فروشندگان لوازم خانگی، هتل و هتل آپارتمان، تالارهای پذیرایی و رستوران ها، مشاوران املاک و داروخانه ها از ابتدای سال 92 ملزم به نصب و راه‌اندازی سامانه‌های صندوق فروش هستند و عدم انجام آن موجب محرومیت آنها از معافیت‌های مالیاتی این اصناف خواهد شد.

انتهای پیام/72008/ش‌40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول