اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی خواستار شد

تسلیم به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان آذربایجان غربی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مودیان مالیاتی به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تسلیم کنند.

تسلیم به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان آذربایجان غربی

غلامرضا شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 31 تیر ماه سال جاری، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان است که لازم است همه مودیان استان با تسلیم به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی خود ما را در اجرای بهتر این امر یاری کنند.

وی به جایگاه مالیات در کشور در تأمین هزینه‌های جاری کشور تأکید کرد و گفت: در حال حاضر تنها 30 تا 40 درصد هزینه‌های جاری کشور از مالیات تأمین می‌شود و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا، حتی 100 درصد هزینه‌های جامعه از راه درآمدهای مالیاتی جمع‌آوری می‌شود.

شریفی با اعلام این‌که در سال جاری نظام مالیاتی کشور با مجامع امور صنفی توافقی را در اجرای تبصره پنج ماده 100 به عمل نیاورده، تصریح کرد: امسال سازمان امور مالیاتی کشور سیاست خوداظهاری را در جامعه بخشنامه کرده است که افراد می‌توانند با اعلام آمادگی برای خوداظهاری، از مزایای ویژه آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به قرارگیری در هفته مالیات، به جایگاه آذربایجان غربی در میان سایر استان‌های کشور در زمینه دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در رده 12 کشوری به لحاظ دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان قرار داریم.

شریفی رتبه وصول درآمدهای مالیاتی استان را در کشور، رتبه 21 و 22 عنوان کرد و افزود: در برخی ماه‌ها و فصول سال در رتبه 21 و در برخی ماه‌های دیگر در رتبه 22 کشوری قرار داریم.

وی بیشترین درصد وصول مالیات را ردیف درآمدی مالیات بر حقوق دانست و افزود: در مقابل 27 درصد سهم مالیات حقوق‌بگیران بخش دولتی و خصوصی در درآمدهای مالیاتی استان، تنها 12 درصد درآمدهای مالیاتی استان را صاحبان مشاغل فعال استان پرداخت می‌کنند.

شریفی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی استان در سال 91 حدود 200 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: این میزان شامل تمام ردیف‌های درآمدی مالیاتی اعم از املاک، مشاغل، ارث، حقوق و ... می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 95 درصد درآمدهای پیش‌بینی ‌شده مالیاتی در استان تحقق یافت، که میانگین کشوری در این زمینه بین 95 تا 97 درصد بوده است.

شریفی اوضاع اقتصادی منطقه و تفاوت معافیت‌های منطقه نسبت به دیگر مناطق کشور را از علل اصلی عدم تحقق مالیات 100 درصدی در استان عنوان کرد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی همه مردم استان را به تسلیم به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی خود دعوت کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت گسترده مودیان در تسلیم به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی خود، شاهد بالا‌ترین درصد مشارکت مردم در این امر در سال جاری بوده و منجر به شتاب توسعه استان در آینده نزدیک شویم.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول