اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی:

فرار مالیاتی در آذربایجان غربی 30 درصد است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی درصد تقریبی فرار مالیاتی در استان را حدود 30 درصد عنوان کرد.

فرار مالیاتی در آذربایجان غربی 30 درصد است

غلامرضا شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: معتقدم با توجه به محل هزینه‌ای مالیات هر استان در همان استان، اقدام به موقع هر مودی برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود، تاثیر مستقیمی بر عمران و آبادانی استان دارد.

وی بر نقش مالیات در تامین هزینه‌های جامعه در کشورهای توسعه‌یافته اشاره کرد و افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا بیش از 70 درصد هزینه‌های جاری جامعه از مالیات تامین می‌شود و این در شرایطی است که در ایران تنها 40 درصد هزینه‌های جاری کشور از راه مالیات تامین می‌شود.

شریفی با اشاره به قرارگیری در هفته مالیات، بر لزوم مشارکت مردم در تسلیم به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی خود تاکید کرد و گفت: در بخش‌هایی نظیر حقوق و مشاغل، معافیت‌های پایه‌ای در قانون نظام مالیاتی کشور در نظر گرفته شده است که افراد مشمول این معافیت‌ها تنها در صورت تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی خود مشمول این معافیت‌ها می‌شوند.

وی با اعلام اینکه منبع موثقی تاکنون برای شناسایی دقیق میزان فرار مالیاتی در استان در نظر گرفته نشده، درصد تقریبی فرار مالیاتی در استان را حدود 30 درصد عنوان کرد.

شریفی با اعلام اینکه درآمد مالیاتی هر استان در خود آن استان هزینه می‌شود، تصریح کرد: در سیستم بودجه‌ریزی کنونی کشور، درآمدهای حاصل از تمام ردیف‌های درآمدی هر استان به صورت کامل در همان استان هزینه می‌شود و ریالی از آن به خارج از استان منتقل نمی‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به سهم برخورداری هر استان از بودجه ملی و با توجه به میزان درآمد مالیاتی آن استان، درصدی از اعتبارات ملی نیز به طور ویژه برای آبادانی استان مربوطه اختصاص می‌یابد.

شریفی از تاثیر مستقیم مالیات بر توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای کشور خبر داد و افزود: شتاب توسعه و آبادانی استان در چند سال اخیر و گسترش فعالیت‌های عمرانی زیربنایی در آن، بدون شک بی‌تاثیر از مالیات نبوده، بلکه می‌توان به جرات نقش مالیات را در این زمینه بسیار شفاف و کلیدی عنوان کرد.

وی به نقش عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سیستم هزینه‌ای کشور اشاره کرد و گفت: عوارض وصول شده از مودیان هر استان، سرانجام بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان و بر اساس جمعیت موجود در شهرها و روستاهای هر بخش تقسیم می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی مبالغ جمع‌آوری شده از بابت مالیات بر ارزش افزوده را از آغاز اجرایی شدن آن در اول مهر ماه سال 87 تا 29 اسفند ماه سال 91 را 53 میلیارد تومان در آذربایجان غربی اعلام کرد و افزود: این مبالغ در این مدت به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و برای هزینه در همان منطقه مورد نظر واریز شده‌ است.

انتهای پیام/61009/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول