اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان برای دریافت توضیح درباره جاسوسی آمریکا ضرب الاجلی تعیین نمی‌کند

صدراعظم آلمان امروز بدون تعیین ضرب الاجلی، سیاستمداران این کشور را به صبر برای دریافت پاسخ آمریکایی‌ها درباره جاسوسی‌های اخیر از این کشور فراخواند.

آلمان برای دریافت توضیح درباره جاسوسی آمریکا ضرب الاجلی تعیین نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در شرایطی که می داند آلمانیها در پی پاسخی درباره افشای جاسوسی آمریکایی ها از کشورشان هستند، از آنها خواست صبر داشته باشندتا به این وسیله مقامات آلمانی بتوانند از آمریکا در این زمینه پاسخی دریافت کنند.

مرکل در جریان کنفرانس خبری امروز خود با موجی از پرسش ها درباره اقدامات سازمان امنیت آمریکا در کشورش مواجه شد این در حالی است که مخالفان دولت نیز وی را به کم کاری در جلوگیری از دسترسی آمریکایی ها به اطلاعات کشورشان متهم کرده اند.

وی در این کنفرانس خبری گفت که دولتش همچنان منتظر دریافت پاسخی از جانب آمریکا درباره جزئیات اقدامات صورت گرفته است و امیدوار است که هر چه سریعتر به پاسخی در این زمینه دست  یابد اما هیچ ضرب الاجلی در این زمینه برای آمریکا تعیین نکرده است.

صدر اعظم آلمان در شرایطی از انتظار بیشتر برای دریافت توضیحات آمریکایی ها سخن می گوید که  وزارت خارجه این کشور گزینه اعطای پناهندگی به «ادوارد اسنودن» مامور پیشین سازمان سیا را بررسی کرده و برای این کار هیچ پیش‌شرطی هم ندارد.

پیش از این احزاب سوسیال دموکرات و سبز که از منتقدان سیاست‌های دولت آلمان هستند، از مرکل خواسته بودند تا درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از اروپا به ویژه آلمان توضیح روشنی ارائه دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول