اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار پنتاگون به روسیه در خصوص پذیرش پناهندگی سیاسی اسنودن

مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا هشدار داد در صورت موافقت دولت روسیه با پناهندگی سیاسی «ادوارد اسنودن»، این مسئله برای همه ابعاد روابط مسکو و واشنگتن، از جمله همکاری‌های نظامی و اقتصادی بین دو کشور، عواقب منفی در پی خواهد داشت.

هشدار پنتاگون به روسیه در خصوص پذیرش پناهندگی سیاسی اسنودن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که امکان پذیرش پناهندگی سیاسی "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا که متهم به فاش کردن اسرار سرویس‌های امنیتی آمریکا است، از سوی دولت روسیه قطعا برای روابط مسکو و واشنگتن  در همه ابعاد عواقبی خواهد داشت.

دمپسی در پاسخ به سئوال سناتور "لیندسی گرام" در مورد عواقب امکان قبول پناهندگی سیاسی اسنودن در روسیه گفت: من فکر می‌کنم که این مسئله عواقب منفی برای همه ابعاد روابط روسیه و آمریکا، از جمله همکاری‌های نظامی و اقتصادی خواهد داشت.

دولت آمریکا اقدام اسنودن در افشای اطلاعاتی در خصوص فعالیت جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی-امنیتی این کشور در سطح گسترده و بالا را به منزله خیانت به کشور تلقی کرده است. اسنودن در تاریخ 23 ژوئن از هنگ به مسکو گریخت و از آن تاریخ تاکنون در بخش ترانزیت فرودگاه «شرمیتیوا» مسکو بسر می‌برد. وی چند روز قبل بطور رسمی از سرویس مهاجرت فدرال روسیه تقاضای پناهندگی سیاسی موقت نموده است. 

سخنگویان کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این اعلام کردند که برغم فقدان توافقنامه بین دولتی در خصوص استرداد مجرمین، روسیه دلایل زیادی برای بازگرداندن اسنودن به ایالات متحده دارد. مقامات مسکو از قبل اعلام کردند که به هیچ وجه حاضر به استرداد این آمریکایی به کشورش نیستند.

البته در این بین "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرده است که هر نوع اقدامی از سوی اسنودن که به روابط مسکو و واشنگتن آسیب برساند، از نظر کرملین غیرقابل قبول خواهد بود و وی باید از ادامه افشاگری‌های خود علیه دولت آمریکا دست بردارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول