اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفان دولت آلمان: مرکل درباره جاسوسی آمریکا توضیح دهد

نمایندگان 2 حزب مخالف دولت آلمان، از صدراعظم خواستند درباره جاسوسی‌های آمریکا از آلمان که چندی است خبرساز شده است، روشنگری کند.

مخالفان دولت آلمان: مرکل درباره جاسوسی آمریکا توضیح دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری اتریش، احزاب سوسیال دموکرات و سبز که از منتقدان سیاست‌های دولت آلمان هستند، از «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور خواستند تا درباره جاسوسی سازمان امینت آمریکا (NSA) از اروپا به ویژه آلمان توضیح روشنی ارائه دهد.

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس فراکسیون سوسیال‌دموکرات ازمرکل خواست تا در کنفرانس خبری که امروز خواهد داشت، درباره این اقدامات آمریکایی‌ها توضیح دهد.

وی در این مورد به روزنامه «بیلد» گفت: «دولت آلمان در این مورد چه اطلاعاتی داشته است؟ آیا این جاسوسی‌ها همچنان ادامه دارند؟ مرکل برای حمایت از منافع آلمانی‌ها چه کرده است؟ اینها مسایلی هستند که مرکل باید به آنها پاسخ دهد.»

«فولکر بک» رئیس فراکسیون سبز در پارلمان آلمان نیز به بیلد گفت که پس از افشای این موارد، اعتبار دولت آسیب دیده است. از این رو خانم مرکل باید به روشنی در این مورد اطلاع‌رسانی کند.

«ادوارد اسنودن» مأمور پیشین «سیا» و پیمانکار سازمان امنیت ملی آمریکا در ماه مه 2013 به «هنگ‌کنگ» گریخت و سپس اطلاعات محرمانه‌ای را درباره برنامه جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا در خصوص استراق سمع از تماس‌های تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و شهروندان کشورهای دیگر از جمله آلمان فاش کرد.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول