اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به دلیل اظهارات اخیر جانشین رایس علیه کاراکاس

«مادورو» خواستار عذرخواهی سریع آمریکا از ونزوئلا شد

رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهارات اخیر نامزد آمریکا برای جانشینی رایس در سازمان ملل علیه کاراکاس را تهاجمی توصیف کرد و خواستار عذرخواهی دولت واشنگتن شد.

«مادورو» خواستار عذرخواهی سریع آمریکا از ونزوئلا شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری عبری زبان «عاروتص شوع»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته (پنج شنبه) خواستار عذرخواهی آمریکا به دلیل اظهارات اخیر «سامانتا پاور» نامزد معرفی شده از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا برای جایگزینی «سوزان رایس» نماینده دائم این کشور در سازمان ملل شد.

پاور در اظهارات اخیر خود در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با تاکید بر اینکه واشنگتن هیچ دوستی بزرگ تر از اسرائیل ندارد، مدعی شده است که در صورتی که سنا سمت جدید او را به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل تائید کند، تلاش می کند تا آنچه را که تعصب این سازمان علیه رژیم صهیونیستی نامید را از بین ببرد. سامانتا همچنین وعده داد که موضع او در طول دوره فعالیتش در سازمان ملل،‌ خلاف کشورهایی مانند روسیه، کوبا، ایران و ونزوئلا خواهد بود.

خبرگزاری «رویترز» نیز در پوشش این خبر نوشت که پاور همچنین در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرده است که در ونزوئلا به عنوان یک کشور در آمریکای جنوبی، جوامع مدنی سرکوب می شوند.

بر اساس نوشته رویترز، مادورو که همواره از زمان پیروزی انتخابات ماه آوریل در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، با واشنگتن تضاد پیدا کرده است، اظهارات اخیر پاور را «تهاجمی» و «ناعادلانه» توصیف کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در اظهار نظراتی که در تلویزیون ملی این کشور پخش شد، گفت: من خواستار تصحیح سریع (اظهارات پاور) توسط دولت آمریکا هستم. پاور می گوید که با سرکوب در ونزوئلا می جنگد؟ کدام سرکوب؟ سرکوب در آمریکا است؛ جایی که آنها (مقامات آمریکایی) آمریکایی های آفریقایی تبار را با مصونیت می کشند و ادوارد اسنودن جوان را فقط به دلیل اینکه حقیقت را گفته است، تعقیب می کنند.

بر اساس نوشته رویترز، منظور مادورو اشاره مستقیم وی به حکم تبرئه ای است که اخیرا دادگاهی در فلوریدا برای «جرج زیمرمن» قاتل «تریون مارتین» نوجوان 17 ساله سیاه پوست آمریکایی صادر کرده است.

علاوه بر این، ونزوئلا از جمله کشورهایی است که به اسنودن پیشنهاد اعطای پناهندگی کرده است؛ اسنودن مامور سابق سیاست که اخیرا از برنامه های فوق محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا پرده برداشته است.

به جز ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه نیز به اسنودن پیشنهاد اعطای پناهندگی داده اند.

مادورو با اشاره به اینکه جناح راست فاشیست در ونزوئلا از اظهار نظرات پاور استقبال کرده اند، با تمسخر گفت: آیا دولت آمریکا می گوید که خواستار روابط خوب (با ونزوئلا) است؟ آنها چه روابط فوق العاده ای می خواهند؟

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول